Vad har ja fått med mig hem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oskadis
    Användare
    • June 2007
    • 2

    Vad har ja fått med mig hem?

    Vad är detta för en liten ciklid jag har fått med mig hem. ?
    Han i affären gav dem till mig och va det var för några visste han inte men han skulle tro att det var någon slags dvärgciklid från sydamerika.
    Någon som vet ?


    (2 st är gula och en är lite mer åt det silvriga lr va man nu skall säga. De har ju precis annlänt så de är ju inte så utfärgade. Spec inte på de första bilderna då de fortfarande sitter i påsen. De har svart sträck längs kroppen och på fenorna.)
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Jag tror att det kan vara någon art av Apistogramma släktet. Svårt att avgöra exakt art eftersom de inte visar rätta färger.

    Min första känsla var Apistogramma borelli...men men...osäker.

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Ja nog är det en apistogramma men vilken ev A.agassizii lite svårt att se är stjärtfenan spetsig och färgad åt orange så är det agassizii det stämmer skapligt att de mindre är gulaktiga och honor

      Ett annat alternativ är Apistogramma trifasciata, men säker nej, kanske du skulle kunna ta några bilder om nån dag så blir det nog lättare
      Senast redigerad av Gäst; 09 June 2007, 01:38.

      Kommentar

      • Pelle
        Användare
        • May 2002
        • 387

        #4
        Det är definitivt Apistogramma Trifasciata. Jag är helt säker. Däremot så är det möjligt att du har två hanar och en hona. Risken kan vara stor att den mindre hanen stressas ihjäl om den ständigt jagas (som i din film sekvens) Trifasciata hanar är rätt tuffa mot andra hanar av samma art.

        Kommentar

        • Oskadis
          Användare
          • June 2007
          • 2

          #5
          Pelle
          Jag sökte på det namnet som du skrev och då fick ja fram denna bilden. Min ena ser precis lika dan ut som den längst fram på bilden medans de andra två är kopior av den gule längst bak.



          Jag kan ju försöka tal ite bättre foton själv någon dag när de kommit till rätta men jag tror starkt på detta.
          Senast redigerad av Oskadis; 09 June 2007, 09:32.

          Kommentar

          Arbetssätt...