If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det här låter kanske lite knäppt, men hur skulle det fungera med att slänga i några isbitar i akvariet? Det borde väl kyla ner vattnet lite i alla fall.
Har någon provat?
Men har ni verkligen typ över 30 grader dygnet runt i era lägenheter hela sommaren? Visst kan det bli varmt någon dag eller vissa stunder på dagen, men som någon sa, kvällarna är ju svala. Har du tagit tempen i karet?
Men har ni verkligen typ över 30 grader dygnet runt i era lägenheter hela sommaren? Visst kan det bli varmt någon dag eller vissa stunder på dagen, men som någon sa, kvällarna är ju svala. Har du tagit tempen i karet?
Jag har haft 32 grader i akvariet...ca 29-30 i lägenheten en varm sommar. Inga problem alls att komma upp i dom siffrorna om man bor högst upp i bostadshus. Jag klarade att hålla nere tempen genom att halvera pumpar och ha nedsläckt akvarium samt göra vattenbyte varannan dag under den varmaste tiden.
Det här låter kanske lite knäppt, men hur skulle det fungera med att slänga i några isbitar i akvariet? Det borde väl kyla ner vattnet lite i alla fall.
Har någon provat?
Jag körde en stund med frysta petflaskor och hade ned i karet, men minskningen blev marginell samt att det var en del arbete med att dels få plats med dom i karet och dels frysa in nya hela tiden. Jag slutade med det och övergick till oftare vattenbyten och iskallt vatten vid bytet.
hm, jo det blir varmt högst upp! Gäller å placera karen i rätt rum. Fast för killen som startade tråden verkar det ju inte funka, har man bara 18 kvadrat så har man. Känner även en kille i stan som har en lägenhet mot solsidan och samtliga fönster åt det hållet, han har problem med värmen.
Jag är glad att jag slipper extra jobbet på sommarn :-). Jag har typ samma temp som på vintern.
hm, jo det blir varmt högst upp! Gäller å placera karen i rätt rum. Fast för killen som startade tråden verkar det ju inte funka, har man bara 18 kvadrat så har man. Känner även en kille i stan som har en lägenhet mot solsidan och samtliga fönster åt det hållet, han har problem med värmen.
Jag är glad att jag slipper extra jobbet på sommarn :-). Jag har typ samma temp som på vintern.
Samma här har högst en innertemp på 23 grader under varmsäsongen vilket är riktigt skönt å svalkande
Kommentar