Endast två PortoFranco ägare i landet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2002
    • 157

Endast två PortoFranco ägare i landet

Ni kommer säkert ihåg när jag skrev om dom viltfångade Geophaugus Porto Franco för ett tag sedan. Jag fick ny info av Erik på Leasing
    vi är inte 10 st ägare utan endast två i hela sverige som äger dom,
    jag vet inte vilken fot jag ska stå på jag blir snurrig, det är för bra för att vara sant, det var leasing som köpte dom 4 som Akvatium
    Malawi i Örebro fick in. Dom har precis fått nytt vatten och mår som
    Kungen och Silvia. mvh Ann-Marie

• StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Hej. Jag har läst dina inlägg och ämnen om Geophagus och jag måste säga att din entusiasm för dessa verkar smitta av sig. Jag blir riktigt intresserad och undrar om du vet vart det finns foto på dessa "PortoFranco".

Lycka till...

Stefan, Skövde

375L Frigobakgrund
    2st 100L
    Malawi

Kommentar

• Hasse_H
      Användare
      • April 2002
      • 1081

Det finns foto på dem i Thomas Weidners bok om jordätare.

Visst är det kul att ha lite ovanliga fiskar, men vad är det som säger att det inte letat sig in fler exemplar via andra importörer och grossister? Jag vet flera butiker i västsverige som direktimporterar bl.a. vildfångade jordätare.

mvh
      /Hasse

- http://och.nu/ciklid -

Kommentar

• imported_n/a
        Användare
        • August 2002
        • 330

A malawi örebro måste väl räknas som en av dom mindre importörerna av s/a ciklider?(har själv inte sett mer än två arter när jag varit där)ligger nog en hel del i hasses fundering.

Kommentar

• Gep
          Användare
          • June 2002
          • 23

ytterst tråkigt att det endast finns 4 exemplar i Sverige, det är sanerligen inte mycket till genbank. Vi får väll alla hoppas att det åtminstone är två av varje kön.

Guran
          Guran

Kommentar

• MagnusH

Hej! Kan meddela att det måste finnas en hel del ägare av dessa... Aquarium Malawi som plockade hem ett gäng av dessa (Säkert minst 50) har ju sålt av alla som de hade. Jag köpte förövrigt 5st som jag har sålt vidare till en vän här i Örebro. MVH Magnus P.s de är väldigt läckra!

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • November 2002
              • 157

HEJ MAGNUS H!
              Den info jag fått om PortoFranco är från leasing,där sades det att
              dom fick in ett fåtal hos MalawiAkvarium,mer än så kan jag inte säga.
              Dessutom kommer dom snart i Ciklidbladet.mvh Ann-Marie

Kommentar

• imported_n/a
                Användare
                • August 2002
                • 330

någons försäljnings knep kanske? för att bibehålla pris o eftertraktelse,vem vet? knepigt när det fanns ett 50 tal,iofs inte många det heller.

Kommentar

Arbetssätt...