Ursprungligen postat av tezz
Gissa könen på en Acei och Hongi
Kollaps
X
-
375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel... -
Ursprungligen postat av tezzDet var en nyhet att aceihonorna inte har äggfläckar då har jag konstigt nog hanar som lägger äggKommentar
-
Ursprungligen postat av Erik ÖsterlundJag har iofs Ngara, mina honor har inte några äggfläckar...Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzJag har fått lära mig att 2 eller mindre=hona 2 eller mer=hane med vissa undantagKommentar
-
okey, jag har fått många bud, men kan ni som experter på acei fastslå att de är en hane? att hanen är mer vit på ryggfenan, medans honan är gulare? äggfläckarna har INGET med könet att göra?Kommentar
-
Ursprungligen postat av nike83okey, jag har fått många bud, men kan ni som experter på acei fastslå att de är en hane? att hanen är mer vit på ryggfenan, medans honan är gulare? äggfläckarna har INGET med könet att göra?Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweHar du tagit upp fiskarna och jämfört genitaler? Det är det absolut bästa sättet om man är tveksam. Jag har haft just dessa fiskar av acei och jag tyckte då att honorna hade en mer grå ton av det blå och att hanarna var mer klarblå. Din fisk ser ut att vara mer gråblå, iallafall på ryggdelen...och detta föranledde mig att tro att det var en hona.
jag var och köpte 2 st ACEI från min butik idag... får se om de slår ihjäl varandra !Kommentar
-
Ursprungligen postat av nike83okey! det är typ 50% träffsäkerhet på könen alltså
jag var och köpte 2 st ACEI från min butik idag... får se om de slår ihjäl varandra !Kommentar
-
Kommentar
Kommentar