Köpråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rauken
    Användare
    • January 2007
    • 310

Köpråd

Efter att tittat för mycket på allas läckra bilder uppstår ju ett enormt köpsug efter en systemkamera...
    Vad jag undrar över är om vilket som är det bästa köpet för en "nybörjare"?
    Idag finns det ju hyffsat billiga instegskameror. Om man nu letar lite så finns det ju en del begagnat för kanske nån tusenlapp mindre (elller 2 om man räknar med att det oftast ingår minne, mm). Men vilket är egentligen det bästa köpet tycker ni (vill inte ha rekomendationer om märken, det finns att läsa om i andra underhållande trådar här på forumet utan en allmän rekomendation...
    När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
  • Rauken
    Användare
    • January 2007
    • 310

En sak till.... Finns det några andra bra sidor där det säljs kameror mer än blocket???

Kommentar

• Mattias Andersson
      Användare
      • September 2003
      • 788

Ursprungligen postat av Rauken
      En sak till.... Finns det några andra bra sidor där det säljs kameror mer än blocket???

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Den finns flera olika bra modeller till bra priser numera, Pentax K100D, Nikon D40x och Canon 400D. Nikon och Canon har fördelen att de har bäst utbud av begagnat, medan Pentax har bildstabilisering i kamerahuset. Nikon har just nu en kampanj som ger en extern blixt på köpet om man köper en D40 eller D40x. Även Canon har en kampanj och betalar tillbaka 700:- om man köper en 400D.
        Oavsett om någon försöker påstå något annat så är alla dessa mycket bra och prisvärda alternativ att börja med, och det finns ytterliggare några. Vilken av dem man ska välja handlar om personlig smak och vilka specifika önskrmål man har.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

Köp begagnat är mitt råd!

Förövrigt köpte jag en 400D idag som "andrahus" till min 1D... bra till resor å utflykter när man inte vill ta me de tunga å dyra artilleriet.

Jag gav 6000kr för:

400D (inköpt i mars 2007, hade ca 400 exponeringar, dvs som ny)
          Batterigrepp BG-E3
          2st Orginalbatterier
          2st 4GB Sandisk Ultra 2 CF minnen
          + Så hade huset vart inne på en canonverkstad å blivit 100% kalibrerad, vilket är ett stort plus!

Där har du en billig riktlinje iaf

(Om du är nära att köpa en så vet jag ett 400D-hus för 4500kr (som ny me) Privmessa om du vill ha hans mail.
          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Rauken
            Användare
            • January 2007
            • 310

Tack för tipsen grabbar....

Till Mickes lycka blev det en..........Nikon D40
            Kom fram till att det var det mest prisvärda med tanke på den omfattning av fotande som det kommer att handla om... (Med 2 ganska små kottar räcker tiden aldrig till!!!)
            Tycker att det känns ganska bra att köpa nytt... Blir det problem är det bara att reklamera vilket känns lite osäkert och struligt...
            Har beställt idag och hoppas på leverans SNARAST... (5490 inkl. 2 Gb 150x minne)

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Ursprungligen postat av Rauken
              Tack för tipsen grabbar....

Till Mickes lycka blev det en..........Nikon D40
              Grattis till kameran! Men förhoppningsvis har du mest glädje av den
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Rauken
                Användare
                • January 2007
                • 310

Ursprungligen postat av Micke
                Grattis till kameran! Men förhoppningsvis har du mest glädje av den
                Tack... Det tror jag nog. det är mest en känsla av säkerhet när man handlar nytt som kan vara ganska skön... + att nytt är ALLTID roligare än beg.
                Kan bara hoppas att den kommer til helgen eftersom jag skall sitta på båten fram & tillbaka för att hämta hem fisk... Ett ypperligt tillfälle att bekanta sig närmare med den...

Kommentar

• m[A]use^
                  Användare
                  • December 2005
                  • 909

Nja ALLTID är nog o ta i... Får man tag i nyskick prylar begagnat, som man inte har råd med. Då känns det verkligen helt underbart
                  Min zoon
                  -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                  Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                  http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• Rauken
                    Användare
                    • January 2007
                    • 310

Visst kan det vara det... Men håll med om att du hellre hade köpt den ny om pengar inte spelade någon roll . När jag har tittat runt har det inte varit så stor skillnad mellan att köpa nytt eller begagnat, det är inte alla som kan göra klipp som Laesk
                    En annan har lite svårare också att göra klipp när man bor mitt i östersjön... Det är inte bara att åka och titta. Resan kostar lite men framför allt... den tar tid och är tråkig

Kommentar

Arbetssätt...