If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tycker jag inte visst är brower & wilkinsson bra men 10xdyrare än vad som borde vara rimligt
Sen ska du komma upp i riktigt hög db så är cervin det ända som gäller
tezz, jag vet inte om du var full eller nåt när du öppnade den här tråden men jag ska hjälpa dig att tolka den utifrån:
1) Vinyl!? Ja det är ju charmigt. Kanske, Eller.
2) Konfiguration á la kompaktsteroeo. I o f s finns inga bättre andra kompakta setups.
3) B&W-koner. Jovisst. Men vi håller i huvudsak på med fiskar.
Mp3r i 192kbps eller högre är som CD! Utrustningen de hänger på isåfall!
Hur ofta har man mp3 i 192 det vanliga är väl 128.
Man behöver inget överdrivet ljud för att lyssna på ljud/musik men bara man har hyfsat ljud så funkar det, mina högtalare kostade mig ca 1400kr och jag har riktigt bra ljud (enligt mig) och det ska mycket för att tiodubbla priserna.
Tezz är inte dina saker lite förseglade jag menar förr hade jag också sånt men tiden har runnit i fatt cd-spelaren.
Hur ofta har man mp3 i 192 det vanliga är väl 128.
Man behöver inget överdrivet ljud för att lyssna på ljud/musik men bara man har hyfsat ljud så funkar det, mina högtalare kostade mig ca 1400kr och jag har riktigt bra ljud (enligt mig) och det ska mycket för att tiodubbla priserna.
Tezz är inte dina saker lite förseglade jag menar förr hade jag också sånt men tiden har runnit i fatt cd-spelaren.
Förseglad=tillsluten eller du kanske menar förlegad?Vi hör ljud på mellan 20-20 000 Hz en billig stereo + billiga högtalare klarar inte av att återspegla hela ljudbilden utan den sågar ljudet
Jag kan säga som så att det går att få en rå punkare att lysna på klasiskt om han får lysna på en riktig anläggning
Men det går alldrig att lysna på en billig skräp anläggning om man en gång hafft en riktig för all musik kommer att låta som rå punk i en billig anläggning
tezz, jag vet inte om du var full eller nåt när du öppnade den här tråden men jag ska hjälpa dig att tolka den utifrån:
1) Vinyl!? Ja det är ju charmigt. Kanske, Eller.
2) Konfiguration á la kompaktsteroeo. I o f s finns inga bättre andra kompakta setups.
3) B&W-koner. Jovisst. Men vi håller i huvudsak på med fiskar.
Detta är bara ett sidospår från en annan tråd
Men fotboll verkar ok att diskutera
Själv skulle jag inte ens överväga 128 utan alltid gå på 320 då finns det inget att klaga på enligt mig.
Om ni som klagade på ljudkvalité menade slingor sparade bara i 128 håller jag med om att det inte låter bra. Dock är det inte många som sparar i 128 längre, om ens någon gör det.
Kommentar