Igår gjorde jag ett vattenbyte och sänkte tempen från 28 till 26 grader.
Döm till min förvåning när jag kommer hem kl 17 idag och hittar Agassizii-honan vilt kämpandes mot min ancistrus. Hon lyckas och skrämmer iväg honom.
under henne ligger ett 50 tal vita (=mögliga?) romkorn på en STOR rot.
Akvariet är ett sällskapskar med vinkeltetror, neontetor, ancistrus, rödmunstetror, och bågciklid.
Kornen ligger ute i det fria - trots att det ligger en perfekt kruka 5 cm bort.
Finns det något jag kan göra för att hjälpa henne skydda sina korn? Jag har en mkt står håv jag kan liksom lägga runt det hela.
Om ynglen, mot all förmodan, kommer kläckas lär de bli uppätna fortare än fort. Jag har ett 60 liters akvarium som står tomt. kan man flytta dem dit, i så fall när?
Förslag välkomnas!
P.S. Har en bild, men min ftp vill inte lägga upp den...
Döm till min förvåning när jag kommer hem kl 17 idag och hittar Agassizii-honan vilt kämpandes mot min ancistrus. Hon lyckas och skrämmer iväg honom.
under henne ligger ett 50 tal vita (=mögliga?) romkorn på en STOR rot.
Akvariet är ett sällskapskar med vinkeltetror, neontetor, ancistrus, rödmunstetror, och bågciklid.
Kornen ligger ute i det fria - trots att det ligger en perfekt kruka 5 cm bort.
Finns det något jag kan göra för att hjälpa henne skydda sina korn? Jag har en mkt står håv jag kan liksom lägga runt det hela.
Om ynglen, mot all förmodan, kommer kläckas lär de bli uppätna fortare än fort. Jag har ett 60 liters akvarium som står tomt. kan man flytta dem dit, i så fall när?
Förslag välkomnas!
P.S. Har en bild, men min ftp vill inte lägga upp den...
Kommentar