Jag har l-018 och de käkar inte upp mina moduller.
BTN modul...bästa L-malen?
Kollaps
X
-
-
Vart finns det fint urval på L-malar? L-200 verkar intressant. Om jag inte missminner mig så var det en sådan som Anli hade?...grönaktig och ursnygg. Pris på L200?
Är den arten lämplig att ha i ett Malawikar?Kommentar
-
Åleds i Halmstad, Zoomässan i Göteborg är det jag kommer på och men kolla igenom artregistret på www.goc.se Janne E om nån borde veta
Det finns ju två arter som har L200 antingen Baryancistrus demantoides (kallas ibland för Hi fin) eller Hemiancistrus subviridis, L128:an är snarlik fast mer blå snyggast enligt mig.
De flesta L-malar vill oftast inte ha över 7.5 i ph men ex L204:an lever under vissa tider om året med ett ph på ca 8 men panaquor är inte de bästa algätarna men de norpar en delSenast redigerad av Lutt; 01 June 2007, 20:47.Kommentar
-
L-200'n äter inte mycket alger, och personligen skulle jag nog inte hålla en så dyr fisk tillsammans med malawis.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LuttÅleds i Halmstad, Zoomässan i Göteborg är det jag kommer på och men kolla igenom artregistret på www.goc.se Janne E om nån borde veta
Det finns ju två arter som har L200 antingen Baryancistrus demantoides (kallas ibland för Hi fin) eller Hemiancistrus subviridis, L128:an är snarlik fast mer blå snyggast enligt mig.
De flesta L-malar vill oftast inte ha över 7.5 i ph men ex L204:an lever under vissa tider om året med ett ph på ca 8 men panaquor är inte de bästa algätarna men de norpar en delKommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenL-200'n äter inte mycket alger, och personligen skulle jag nog inte hålla en så dyr fisk tillsammans med malawis.Kommentar
-
ja har L-269 som inte tuggar btn, dessa har ja haft i 2 år (priset var 300 styck)Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweJag är inte direkt ute efter malarna som algätare utan som en medlem i akvariet. Jag kommer ju att ha mbunas i karet så de kommer hjälpa till med att hålla algerna i styr. Sedan vill jag inte ha ett algfritt akvarium...det får gärna se lite bevuxet ut.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweVad brukar priset ligga på? 400-500kr st?
Men priset är egentligen ointressant kolla in individen och se hur han ser ut och köp inte en mal med insjunken mageKommentar
-
Ursprungligen postat av LuttBeror på storlek Hemiancistrus är billigare men oftast vet säljaren inte om utan säljer i blandad kompott L200 Baryancistrus/Hemiancistrus men priset brukar ligga i de priset ungefär men ca 300-400kr för en 5-12cm och nästan det dubbla för 12-20cm.
Men priset är egentligen ointressant kolla in individen och se hur han ser ut och köp inte en mal med insjunken mageKommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweTack för infon. Priset var inte avskräckande...även om de kostar en del.Kommentar
Kommentar