BTN modul...bästa L-malen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    Användare
    • November 2005
    • 530

Jag har l-018 och de käkar inte upp mina moduller.

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Vart finns det fint urval på L-malar? L-200 verkar intressant. Om jag inte missminner mig så var det en sådan som Anli hade?...grönaktig och ursnygg. Pris på L200?

Är den arten lämplig att ha i ett Malawikar?

Kommentar

• Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

Åleds i Halmstad, Zoomässan i Göteborg är det jag kommer på och men kolla igenom artregistret på www.goc.se Janne E om nån borde veta

Det finns ju två arter som har L200 antingen Baryancistrus demantoides (kallas ibland för Hi fin) eller Hemiancistrus subviridis, L128:an är snarlik fast mer blå snyggast enligt mig.

De flesta L-malar vill oftast inte ha över 7.5 i ph men ex L204:an lever under vissa tider om året med ett ph på ca 8 men panaquor är inte de bästa algätarna men de norpar en del
        Senast redigerad av Lutt; 01 June 2007, 20:47.

Kommentar

• Mike_Noren
          Användare
          • February 2003
          • 2695

L-200'n äter inte mycket alger, och personligen skulle jag nog inte hålla en så dyr fisk tillsammans med malawis.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Ursprungligen postat av Lutt
            Åleds i Halmstad, Zoomässan i Göteborg är det jag kommer på och men kolla igenom artregistret på www.goc.se Janne E om nån borde veta

Det finns ju två arter som har L200 antingen Baryancistrus demantoides (kallas ibland för Hi fin) eller Hemiancistrus subviridis, L128:an är snarlik fast mer blå snyggast enligt mig.

De flesta L-malar vill oftast inte ha över 7.5 i ph men ex L204:an lever under vissa tider om året med ett ph på ca 8 men panaquor är inte de bästa algätarna men de norpar en del
            Jag är inte direkt ute efter malarna som algätare utan som en medlem i akvariet. Jag kommer ju att ha mbunas i karet så de kommer hjälpa till med att hålla algerna i styr. Sedan vill jag inte ha ett algfritt akvarium...det får gärna se lite bevuxet ut.

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av Mike_Noren
              L-200'n äter inte mycket alger, och personligen skulle jag nog inte hålla en så dyr fisk tillsammans med malawis.
              Vad brukar priset ligga på? 400-500kr st?

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

ja har L-269 som inte tuggar btn, dessa har ja haft i 2 år (priset var 300 styck)
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

Ursprungligen postat av Malawe
                  Jag är inte direkt ute efter malarna som algätare utan som en medlem i akvariet. Jag kommer ju att ha mbunas i karet så de kommer hjälpa till med att hålla algerna i styr. Sedan vill jag inte ha ett algfritt akvarium...det får gärna se lite bevuxet ut.
                  Jaha men då så skulle jag nog säga L204

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

Vad brukar priset ligga på? 400-500kr st?
                    Beror på storlek Hemiancistrus är billigare men oftast vet säljaren inte om utan säljer i blandad kompott L200 Baryancistrus/Hemiancistrus men priset brukar ligga i de priset ungefär men ca 300-400kr för en 5-12cm och nästan det dubbla för 12-20cm.

Men priset är egentligen ointressant kolla in individen och se hur han ser ut och köp inte en mal med insjunken mage

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ursprungligen postat av Lutt
                      Beror på storlek Hemiancistrus är billigare men oftast vet säljaren inte om utan säljer i blandad kompott L200 Baryancistrus/Hemiancistrus men priset brukar ligga i de priset ungefär men ca 300-400kr för en 5-12cm och nästan det dubbla för 12-20cm.

Men priset är egentligen ointressant kolla in individen och se hur han ser ut och köp inte en mal med insjunken mage
                      Tack för infon. Priset var inte avskräckande...även om de kostar en del.

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Tack för infon. Priset var inte avskräckande...även om de kostar en del.
                        Mja som en malawi

Kommentar

Arbetssätt...