Funderar på en Macro lins!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

Funderar på en Macro lins!

Hej alla !!Tänkte inhandla ett Macro objektiv till Min Samsung GX/1L har hittat ett från tamron Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 som verkar bra om någon har en kommentar om detta så tackar jag i förskott=)
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Sigmas nya 70 mm makro lär vara riktigt skarpt och valdes nyligen till årets optik av TIPA. Även Sigmas 105 och 150 mm är mycket bra optiskt, men 70 mm är en bättre bännvidd för akvariefoto.

Tamron-gluggen som du nämner har jag haft i flera år utan att bli riktigt vän med, jag sålde den nyligen och köpte Nikons 105 mm istället. Till akvariebilder använder jag i princip alltid mitt 60 mm makro.

Vill du se exmpel på akvariebilder tagna med Sigmas 150mm makro så titta på Sonjas räkbilder här: http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...ry.php?cat=840
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 är verkligen superskarpt, men långsamt och högljutt med autofokus. 90mm lär helt klart göra att du får problem att fota dina biffar. Jag bytte till 60mm för att få plats med lite större fiskar utan att behöva stå flera meter från karet och fota.
      Tony Englund

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Ursprungligen postat av Tony
        Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 är verkligen superskarpt, men långsamt och högljutt med autofokus.
        Det beror på vad man jämför med, av de tre makroobjektiv jag haft är min erfarenhet att det var det minst skarpa. Sen är precis som du säger autofokusen olidligt högljudd och långsam.
        Det är säkert inget dåligt objektiv med det finns bättre för de pengarna.

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

ok tackar för infon ni menar att det låter väldigt mycket hehe..har en yta på ca 4meter framför mitt stora kar,man ska kanske satsa på sigma istället!? usch jag måste kolla upp detta närmre måste kolla om det kan finnas så man kan prova det på sin egen kamera någonstans.Hittade ett sigma förresten är det detta du menar Micke? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=84593
          Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Nej det är detta:

Kommentar

Arbetssätt...