Ursprungligen postat av deelay
hur ska jag förhindra detta??
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av wrackerja det är jag helt införstådd i tezz, med det ljudsystemet du har
va mer en pik till malawe. att all musik låter inte bra i lågt å baslöst ljud
P.s. Jag gillar att spela högt också...det ger mer känsla i mycket musik.Kommentar
-
på min stereo kan jag inte justera basen så mkt, bara on/off därför, spelar jag högt så det blir lite bas jag har funderat på att köpa en annan stereo med bättre bas... jag bor inte mitt i ingenstans, men när jag kommer hem från skolan på onsdagarna (13.15) så är inte så många hemma. och dragracing låter mkt värre och där känner jag inget.
tack för tipsen160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Ursprungligen postat av MalawePika på du. Jag tycker bara det är lustigt att man spelar så högt att högtalarna ramlar ned och sedan försöka hitta på ett sätt att få dom att stanna...men absolut inte dra ned volymen till den nivå som gör att högtalarna inte rör sig.
P.s. Jag gillar att spela högt också...det ger mer känsla i mycket musik.
tyvärr gled väl jag ur tråden lite. klart man borde ge sig om det är så att högtalarna rör sig.Kommentar
-
Ursprungligen postat av wrackermenade absolut inget negativt. hoppas du inte tog det så heller..
tyvärr gled väl jag ur tråden lite. klart man borde ge sig om det är så att högtalarna rör sig.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzJag lovar att jag kan produsera mer än tillräckligt med ljud oavsett musik stil
Men det kanske bara är db det hela handlar om, då får ni gärna bortse från mitt inlägg.
Mvh JariKommentar
-
Nej det är sant att cervin inte är för finsmakarna men om man vill ha högt o rent ljud till ett pris som man kan leva med så är cervin det bästa
Jag har även två rauna betong högtalare som har mycket mjukare ljudbild
Men priserna på hifi är grymma bara en cd med axeptabelt ljud kostar minst 10 000krKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzNej det är sant att cervin inte är för finsmakarna men om man vill ha högt o rent ljud till ett pris som man kan leva med så är cervin det bästa
Jag har även två rauna betong högtalare som har mycket mjukare ljudbild
Men priserna på hifi är grymma bara en cd med axeptabelt ljud kostar minst 10 000krKommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweHua! Det blir många fiiina fiskar det.
Men det går att få tag i en hel del till bra priser på beg marknadenKommentar
-
Bah,vad ni snackar! Jag e skitsur att mina gamla 70tals-Hawkwind låter som om de filtrerats genom kolfilter i min nya Technics-stereo!! Det va fan mkt bättre förr när allt va analogt , även inspelningarna!!
Nån som har en gammal Maurantz & Jamo-speakers till salu??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricBah,vad ni snackar! Jag e skitsur att mina gamla 70tals-Hawkwind låter som om de filtrerats genom kolfilter i min nya Technics-stereo!! Det va fan mkt bättre förr när allt va analogt , även inspelningarna!!
Nån som har en gammal Maurantz & Jamo-speakers till salu??Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricBah,vad ni snackar! Jag e skitsur att mina gamla 70tals-Hawkwind låter som om de filtrerats genom kolfilter i min nya Technics-stereo!! Det va fan mkt bättre förr när allt va analogt , även inspelningarna!!
Nån som har en gammal Maurantz & Jamo-speakers till salu??
Själv har jag bortåt 800 vinyler så jag måste också ha en svarv av högsta kvalitet.
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenJa, en vinylskiva som spelas på en svarv som klarar att plocka ut all info är godis för öronen. Enligt mig så håller min tes sedan 80 talet, om det bara handlar om ljudet och inte själva mediet så är vinylskivan fulländad. Sen är vinylskivor precis som annat av varierande inspelningskvalitet, de bästa är så nära fulländning man kommer och dit når inte en CD, det går till och med att bevisa rent teoretiskt/vetenskapligt utan sin egen subjektivitet.
Själv har jag bortåt 800 vinyler så jag måste också ha en svarv av högsta kvalitet.
Mvh Jari
Har med mellan 800-1000 LP
Sickar ett par bilderKommentar
-
-
Ursprungligen postat av tezzGår inte posta bilder???
Mvh JariKommentar
Kommentar