hur ska jag förhindra detta??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tezz
    Användare
    • February 2006
    • 1069

Ursprungligen postat av deelay
    Har du rent ljud i 140db så får man väl gratulera. hur många watt e steget på och vad för steg använder du?
    två denon poa4400 250w styck +ett onkyo integra 5060 och ett rotel försteg

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10777

Ursprungligen postat av wracker
      ja det är jag helt införstådd i tezz, med det ljudsystemet du har
      va mer en pik till malawe. att all musik låter inte bra i lågt å baslöst ljud
      Pika på du. Jag tycker bara det är lustigt att man spelar så högt att högtalarna ramlar ned och sedan försöka hitta på ett sätt att få dom att stanna...men absolut inte dra ned volymen till den nivå som gör att högtalarna inte rör sig.

P.s. Jag gillar att spela högt också...det ger mer känsla i mycket musik.

Kommentar

• drenner
        Användare
        • January 2007
        • 272

på min stereo kan jag inte justera basen så mkt, bara on/off därför, spelar jag högt så det blir lite bas jag har funderat på att köpa en annan stereo med bättre bas... jag bor inte mitt i ingenstans, men när jag kommer hem från skolan på onsdagarna (13.15) så är inte så många hemma. och dragracing låter mkt värre och där känner jag inget.
        tack för tipsen
        160l malawi
        112l sällskapskar/CA:D
        24l yngelkar:D

Kommentar

• wracker
          Användare
          • June 2006
          • 295

Ursprungligen postat av Malawe
          Pika på du. Jag tycker bara det är lustigt att man spelar så högt att högtalarna ramlar ned och sedan försöka hitta på ett sätt att få dom att stanna...men absolut inte dra ned volymen till den nivå som gör att högtalarna inte rör sig.

P.s. Jag gillar att spela högt också...det ger mer känsla i mycket musik.
          menade absolut inget negativt. hoppas du inte tog det så heller..
          tyvärr gled väl jag ur tråden lite. klart man borde ge sig om det är så att högtalarna rör sig.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10777

Ursprungligen postat av wracker
            menade absolut inget negativt. hoppas du inte tog det så heller..
            tyvärr gled väl jag ur tråden lite. klart man borde ge sig om det är så att högtalarna rör sig.
            Absolut inte. Kul med diskussionen...

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Ursprungligen postat av tezz
              Jag lovar att jag kan produsera mer än tillräckligt med ljud oavsett musik stil
              Frågan är bara om du kan producera välljud i samma utsträckning. Denon POA blocken är fina stabila pjäser men Vegorna är väl bra på bastryck och någorlunda rent sådant. men neutrala ljudbilder över hela registret är väl inte dess starka sida.
              Men det kanske bara är db det hela handlar om, då får ni gärna bortse från mitt inlägg.

Mvh Jari

Kommentar

• tezz
                Användare
                • February 2006
                • 1069

Nej det är sant att cervin inte är för finsmakarna men om man vill ha högt o rent ljud till ett pris som man kan leva med så är cervin det bästa
                Jag har även två rauna betong högtalare som har mycket mjukare ljudbild
                Men priserna på hifi är grymma bara en cd med axeptabelt ljud kostar minst 10 000kr

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10777

Nej det är sant att cervin inte är för finsmakarna men om man vill ha högt o rent ljud till ett pris som man kan leva med så är cervin det bästa
                  Jag har även två rauna betong högtalare som har mycket mjukare ljudbild
                  Men priserna på hifi är grymma bara en cd med axeptabelt ljud kostar minst 10 000kr
                  Hua! Det blir många fiiina fiskar det.

Kommentar

• tezz
                    Användare
                    • February 2006
                    • 1069

Ursprungligen postat av Malawe
                    Hua! Det blir många fiiina fiskar det.
                    Det värsta är att har man en gång vant sig vid rent ljud klarar man inte av att lyssna på en anläggning för under 30-40 000kr det liksom skär i hela kroppen
                    Men det går att få tag i en hel del till bra priser på beg marknaden

Kommentar

• ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

Bah,vad ni snackar! Jag e skitsur att mina gamla 70tals-Hawkwind låter som om de filtrerats genom kolfilter i min nya Technics-stereo!! Det va fan mkt bättre förr när allt va analogt , även inspelningarna!!
                      Nån som har en gammal Maurantz & Jamo-speakers till salu??
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

Kommentar

• tezz
                        Användare
                        • February 2006
                        • 1069

Ursprungligen postat av ozric
                        Bah,vad ni snackar! Jag e skitsur att mina gamla 70tals-Hawkwind låter som om de filtrerats genom kolfilter i min nya Technics-stereo!! Det va fan mkt bättre förr när allt va analogt , även inspelningarna!!
                        kolla på blocket fins en hel del fina grejer till billigt pris

Kommentar

• jarinen
                          Användare
                          • April 2003
                          • 1888

Ursprungligen postat av ozric
                          Ja, en vinylskiva som spelas på en svarv som klarar att plocka ut all info är godis för öronen. Enligt mig så håller min tes sedan 80 talet, om det bara handlar om ljudet och inte själva mediet så är vinylskivan fulländad. Sen är vinylskivor precis som annat av varierande inspelningskvalitet, de bästa är så nära fulländning man kommer och dit når inte en CD, det går till och med att bevisa rent teoretiskt/vetenskapligt utan sin egen subjektivitet.

Själv har jag bortåt 800 vinyler så jag måste också ha en svarv av högsta kvalitet.

Mvh Jari

Kommentar

• tezz
                            Användare
                            • February 2006
                            • 1069

Ursprungligen postat av jarinen
                            Ja, en vinylskiva som spelas på en svarv som klarar att plocka ut all info är godis för öronen. Enligt mig så håller min tes sedan 80 talet, om det bara handlar om ljudet och inte själva mediet så är vinylskivan fulländad. Sen är vinylskivor precis som annat av varierande inspelningskvalitet, de bästa är så nära fulländning man kommer och dit når inte en CD, det går till och med att bevisa rent teoretiskt/vetenskapligt utan sin egen subjektivitet.

Själv har jag bortåt 800 vinyler så jag måste också ha en svarv av högsta kvalitet.

Mvh Jari
                            Stämmer bra du får lägga minst 10 000kr på en cd för att den ska låta bättre än en vanlig thorens 166
                            Har med mellan 800-1000 LP
                            Sickar ett par bilder

Kommentar

• tezz
                              Användare
                              • February 2006
                              • 1069

Går inte posta bilder???

Kommentar

• jarinen
                                Användare
                                • April 2003
                                • 1888

Går inte posta bilder???
                                Jo, det skall gå, scrolla ner när du skriver ett inlägg så har du "hantera bifogade filer" och notera också begränsningen när det gäller bildstorlek.

Mvh Jari

Kommentar

Arbetssätt...