mitt auratus par lekte nyligen men nu ruvar hon inte längre, kommer det dröja länge innan dom leker igen?? och varför spotta/svalde hon äggen??
dröjer det länge tills nästa??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
finns en massa orsaker till att honan sväljer rommen, är det första gångerna så är det vanligt att honan sväljer, kan oxå vara en kombination av stress mm..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
men hur lång tid kan det ta innan hon ruvar igen då tror du ???160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Mina Malawisar brukar leka några veckor efter det att honan spottat. Hur det blir i detta fallet vet jag inte, har inte upplevt det.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av drennermitt auratus par lekte nyligen men nu ruvar hon inte längre, kommer det dröja länge innan dom leker igen?? och varför spotta/svalde hon äggen??
(Om honan verkligen äter upp äggen, så får hon ju massor av protein tillbaks. Det borde påskynda processen till nästa lek.)Kommentar
-
det jobbiga är att dom större fiskarna(som ska säljas) äter upp all mat så dom får inte så mkt men jag får väll ge dom lite cyklops (snart slut)...160l malawi
-
Ursprungligen postat av drennerdet jobbiga är att dom större fiskarna(som ska säljas) äter upp all mat så dom får inte så mkt men jag får väll ge dom lite cyklops (snart slut)...Kommentar
-
joo jag vet men det ända han gjort hitils är när han grävde ut den gamla lek gropen160l malawi
Kommentar