Jag kan väl hålla med om att det inte är något stort problem! Men det finns och dyker fram med jämna mellanrum.Varför skulle inte frågan diskuteras? den handlar ju om att ett bra forum ska bli ännu bättre
tycker ni att svordomar är okej
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Nej jag är inte "Guds barn", jag följer nog inte reglerna till 100% men jag ville bara säga att man måste vara konsekvent i andra sammanhang när man tar upp en sån här grej.
Mvh/ JoelKommentar
-
De som inte vill diskutera frågan och tycker det är onödigt kan ju skriva i andra trådar som intresserar mer. Jag tycker man ska vara lyhörd för andra medlemmars åsikter och önskemål och inte bara förskjuta det.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueNej jag är inte "Guds barn", jag följer nog inte reglerna till 100% men jag ville bara säga att man måste vara konsekvent i andra sammanhang när man tar upp en sån här grej.
Mvh/ JoelKommentar
-
Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodlingforumsreglerna som vi ska följa gäller det inte forumsvärdarna eller.
jag öppnar en ny tråd för att jag tycker som andra användare att jag inte belasta dom andra trådarna med detta ämnet som jag tycker känns rätt så viktigt.
tycker ni att svordomar är okej.mvh malawijanne
forumsreglerna skall väl gälla alla som deltar i forumet, kanske forumsvärdarna i synnerhet.
Svordomar tycker jag inte är ok men huruvida det skall modereras enstaka svordomar? finns väl viktigare saker att syssla med. Om nån blir vulgär och svär och har sig så blir det ju inte långvarigt, det modereras och tas kontakt med vederbörande för bättring eller i förlängningen varning och stängning.
Om det upplevs okonsekvens vad gäller modererandet så skall ju det över huvud taget inte diskuteras i forumet, utan via mail med ansvarig enligt paragraf 16 forumsreglerna.
Ursprungsfrågan är ju sedan länge besvarad.
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodlingsedan till en annan sak som har hänt mig på forumet, jag satt säkert i 2 timmar tog kort, förminskade korten, skrev annonser, det var säkert 10 st.
sedan dan efter så har någon modererat på annonsen 23.30 på natten. ingen förklaring på mailen varför.
sedan mailade jag robin och undrade varför, fick till svar att det står forumsreglerna att om man har företag så måste man annonsera under företag.
i det läget så var det väldigt vikltigt med forumsregler, men sedan i nästa läge så var det inte så vikltigt. det var det jag menade att forumsvärdarna måste hålla en rak linje.
och en sak som väl är lika viktig i detta sammanhanget, det är att jag hade mailat till robins föregångare om det var okej att jag satte in annonser under privat, men jag fick inget svar.
Så underbart... barnsligt!Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Hej
innan datorn fanns var det en himla bra serie på tv som påminner om denna tråd
Tårtan (typ tre stycken som alltid kastade tårtor (det var roligt när man var 10 år, nä fan det är roligt nu också)
hoppas att jag alldrig blir en
grinig gammal gubbe
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
"Tårtan" är rolig än idag! Skaffade den på DVD för ett tag sen... Rekomenderas!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Åh vad många det är som är så duktiga och oerhört flexibla i allt här i livet. Det övergår mitt förstånd att folk gör narr av Jannes synpunkter om språket på forumet. Skärp er! Vuxna människor som snuddar vid mobbing och larvar sig som om de vore Guds största gåva till denna planet.
Jag tycker att Janne och Robin bör ta detta vid sidan av och avsluta denna pajkastning som det nu blivit. Bara tråkigt att läsa...särskilt inlägg av folk som inte tar ställning men ändå vill försöka få roliga poäng på andras bekostnad.Kommentar
-
Malawe nu får du tagga ner
om Janne är sur och ska smutskasta (snyggrobbin) men måste säga något helt annat än det han menar
Tänk om alla sa det dom menar
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Eeee från det ena till det andra
blir lite rädd att säga något som kan tolkas som svordom
hur ser ni på ordet
PIRRA
jag tror att allla i Stockholm tycker att det är en tvåhjulig vagn som underlättar arbetet
vi kan ju inte tycka olika i Sverige för då kan det bli rasistisktjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
*suck*
Det är väl tydligt att Janne inte gillar Robins sätt att moderera. Jag tycker dock att man inte ska fastna vid den biten av det hela utan forumet kan dra nytta av diskussionen runt nätikett utan att man ska håna varandras åsikter. Jag förstår inte det faktiskt.
Forumet fungerar bra och det är sällan man ser tråkiga svordomar, men de finns och det är det flera som påpekat. Varför kan man inte ta till sig det och gå vidare? Stänga ned tråden och försöka hålla en lite mer ödmjuk inställning till forumets användare.
Jag vill inte plocka "snyggrobin" (vem har kommit på det smeknamnet? Lågskoleklass på det) utan diskuterar det hela generellt sett. Det ska inte vara så att moderatorer har gräddfiler genom svenska språket utan samma regler ska gälla för alla på forumet. Tycker dock inte att Robin misskött sig, men man bör ändå ta till sig eventuell kritik och gå vidare. Sådant här tjafs är aldrig roligt...inte för någon.
Tycker synd om Robin som fått hård kritik för en mindre förseelse, men samtidigt tycker jag att man ska hålla en rak linje. Tycker även synd om Janne som nu i det närmaste hånats av folk som egentligen borde spendera sin tid på annat än att plocka lustighetspoäng på hans bekostnad. Bättre detta hade skötts via mail...
Nej nu struntar jag i denna tråd. Ska måla akvariet en gång till...kanske målar frontrutan också bara för att vara egen och speciell.Senast redigerad av StefanL; 26 May 2007, 22:42.Kommentar
-
Malawe
jag gillar dig
får man fråga hur du kom upp i 7574 inlägg (fuskade du)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Gillar dig också Christer....eller rättare sagt så beundrar jag din energi för hobbyn och det du skapat med Akvarielagret. Skulle vara "hm" roligt att träffa dig någon gång...hehe..alla tror nog att jag är en riktig stropp och en besserwisser...kunde nog inte vara mer fel i verkligheten. Är blygsam och faktiskt riktigt snäll. *muuuuaaaah*
7574 inlägg...säger som "Orm" en gång skrek ut i en tråd..."DU ÄR FANIMEJ I VARENDA TRÅDJÄVEL". Tror inte att det var menat som en komplimang. Saknar faktiskt "Orm" på forumet...och för den delen även andra profiler som försvunnit.Senast redigerad av StefanL; 26 May 2007, 22:46.Kommentar
-
Malawe det är också fusk ATT FYLLA I GAMLA INLÄGG
man måste se framåtjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar