tycker ni att svordomar är okej

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Havs
    Användare
    • December 2004
    • 607

Ursprungligen postat av daniel60
    NCS får väl skaffa samma programvara som Planet Catfish. Kolla vad som händer om man skriver den grövsta svordomen PC kan tänka sig: "cichlid"!
    För övrigt gillar jag själv inte slappt använda svordomar, men tycker inte att det är något problem här.
    cichlid blir till c*****d ifall att ni undrar

Jag instämmer med Daniels sista mening i inlägget!
    Min zoon

Kommentar

• Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
      ja även jesus hade svackor, vad var det dom sa det,det är mänskligt att fela men det är gudomligt att förlåta mvh malawijanne

Då e frågan om Du vill utmåla dig att vara Jesus, men kan du då inte vara lite Gudomlig och Förlåta oss förtappade själar då??

Messersmith-trådar som denna roar säkert några här på forumet, men kan vi inte ha en Gnällspikstråd istället och förpassa liknande trådar dit???

Kommentar

• Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

Att inte använda svordommar gör att man utvecklar sitt språk och får leta efter andra sätt att uttrycka sig starkt på, det gillar jag. Någon svordom där och var stör inte, men när folk slänger sig med en i var mening (vilket kanske ingen gör här iförsig) är det jobbigt att lyssna på.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• malawi375
          Användare
          • April 2006
          • 209

Att svära (IMHO) kryddar språket och gör det mer mustigt, det är inte precis någon ny företeelse heller. Förr var det visst straffbelagt att svära i vissa situationer, men den uppfinningsrika människan hittade då i stället på ord som "jäklar", "jädrar", "järnvägar", "helsike" osv. De orden är alltså inga svordomar. Vad som är svordomar måste väl egentligen vara att nämna den svarte vid namn? En gammal kristen tradition således, om dock inte äldre än något knappt tusental år eller så här i Svedala.

Kommentar

• m[A]use^
            Användare
            • December 2005
            • 909

Tycker bara att svära i alla fall skrivandets form tyder på verbal oförmåga, det är min åsikt kring det hela. Om man skulle överdriva det, o läsa folks inlägg som svär mkt tycker jag man får en negativ bild av skrivaren. Sen en annan aspekt, svära i mina "ögon" har inget med om man är religös lr inte. Visst påverkar det men tycker det ligger hos varje individs ansvar o bruka sitt språk.

Kring allt detta är det trots allt forumvärdarnas ansvar o ta ställning till denna fråga. Tror signalerna framgått rätt tydligt vad folk tycker. Har man lite sunt förnuft o någon stör sig är det ju inte heller så svårt att gå in i redigera på sitt inlägg o byta ut sin svordom till något mer kreativt...
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
              Banned
              • April 2007
              • 132

Ursprungligen postat av Torsten
              Då e frågan om Du vill utmåla dig att vara Jesus, men kan du då inte vara lite Gudomlig och Förlåta oss förtappade själar då??

Messersmith-trådar som denna roar säkert några här på forumet, men kan vi inte ha en Gnällspikstråd istället och förpassa liknande trådar dit???
              ja du får gärna kalla mig gnällspik, det gör inget.
              men jag tycker inte att det är okej att använda svordomar i forumet och att användarna gör det, det kommer vi nog aldrig att kunna styra över.
              men sen tycker jag samtidigt att om man är forumsvärd så ska man vara lite mer påläst och och se till att följa dom reglerna man har sett upp.
              För att om inte moderatorn gör det, hur ska det då uppfattas av användaren.
              Plus att moderatorn har makt att plocka bort det som han tycker är olämpligt.
              och sedan kan jag väl erkänna att jag och robin, har haft en liten dispyt om en annan grej här på forumet, och då skrev robin i sitt mail till mig, att det han gjorde då, det hade han stöd i stadgarna på forumet.
              Det är det som jag har skrivit innan som moderator måste man hålla sig till en rak linje, och gäller stadgarna den ena gången så gäller stadgarna den andra gången annars blir det lätt missuppfattningar.mvh malawijanne

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Kul tråd!

Vi som forumsvärdar skall självklart föregå med gott exempel och göra så gott vi kan. Ingen tvekan om den saken.

När det gäller svordomar är jag helt emot att det skall få existera på forumet, men samtidigt skall vi endast i extrema fall redigera andras inlägg. Jag plockar bort en och annan svordom där de antingen utgör mer än hälften av inlägget eller där en svordom är onödigt övertydlig.

Finns det NÅGON som tycker att forumet skulle bli trevligare om det var fyllt med svordomar än tvärt om?
                Tony Englund

Kommentar

• johho
                  NCS Medlem

• March 2007
                  • 1825

Jag har läst här i 3-4 månader nu. Kan inte påstå att jag reagerat på att någon använt särskilt mycket svordommar. Ibland kan det vara befogat. Men i de flesta fall behövs det verkligen inte sväras.

Kommentar

• Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • June 2004
                    • 1582

Snacka om att göra en höna av en fjäder. Finns det inte lite mer värdsliga problem man skulle kunna engagera sig i. Tycker det är en bra balansgång i det här forumet och ska man vara konsekvent så tycker jag att du Janne ska läsa alla regler varje gång innan du skriver ett inlägg. Är det okej och sprida dålig stämning på ett forum då?

Mvh/ Joel

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Ursprungligen postat av Malawe
                      Haha..kul statistik Robin. Det måste vara en rejäl formsvacka som jag haft när jag uttryckt mig i så hårda ordalag faktiskt. Använder sällan svordomar på nätet, men i mitt vanliga språk är det mer vanligt, delvis pga dialekt.
                      Det var från de inläggen som fortfarande finns kvar. De borttagna räknas ej.

**Flyttar tråden till övrigt.**
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• Pangaea
                        Användare
                        • February 2004
                        • 390

Ursprungligen postat av Bright_Blue
                        Snacka om att göra en höna av en fjäder. Finns det inte lite mer värdsliga problem man skulle kunna engagera sig i. Tycker det är en bra balansgång i det här forumet och ska man vara konsekvent så tycker jag att du Janne ska läsa alla regler varje gång innan du skriver ett inlägg. Är det okej och sprida dålig stämning på ett forum då?

Mvh/ Joel
                        Fan va bra skrivet... Skitbra!
                        "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                          Banned
                          • April 2007
                          • 132

Ursprungligen postat av Bright_Blue

Mvh/ Joel
                          ja nu öppnade jag tråden för att jag tycker att man inte ska ha med svordomar i trådarna, och samtidigt så tycker jag att forumsvärdarna ska föregå med gott exempel.
                          det tycker jag inte är fel.
                          sedan vet jag att jag inte är den bästa på att hålla mig till forumsreglerna, men å andra sidan sett så är det upp till forumsvärden att ta bort mina inlägg, den makten har inte jag.
                          och joel gå inte på mig att jag är dålig på att hålla mig till reglerna.
                          du ska väl inte tro att du är bättre till att hålla dig till reglerna.
                          sedan till en annan sak som har hänt mig på forumet, jag satt säkert i 2 timmar tog kort, förminskade korten, skrev annonser, det var säkert 10 st.
                          sedan dan efter så har någon modererat på annonsen 23.30 på natten. ingen förklaring på mailen varför.
                          sedan mailade jag robin och undrade varför, fick till svar att det står forumsreglerna att om man har företag så måste man annonsera under företag.
                          i det läget så var det väldigt vikltigt med forumsregler, men sedan i nästa läge så var det inte så vikltigt. det var det jag menade att forumsvärdarna måste hålla en rak linje.
                          och en sak som väl är lika viktig i detta sammanhanget, det är att jag hade mailat till robins föregångare om det var okej att jag satte in annonser under privat, men jag fick inget svar.

Kommentar

• daniel60
                            Användare
                            • March 2003
                            • 527

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
                            å andra sidan sett så är det upp till forumsvärden att ta bort mina inlägg, den makten har inte jag.
                            Jovisst, tryck bara på "Redigera/Radera".
                            Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
                            Mina fiskar & burkar

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                              Banned
                              • April 2007
                              • 132

Ursprungligen postat av daniel60
                              Jovisst, tryck bara på "Redigera/Radera".
                              ja då får jag väl tillägga att forumsvärden har makten att ta bort alla inlägg, alltså ifrån alla användare, det har inte jag.mvh janne

Kommentar

• Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

Håller med Bright Blue. Varför haka upp sig på en skitsak? (ojdå) Jag menar, svordommar är väl det minsta bekymret på det här forumet. Som jag trivs i och har en god stämmning rakt genom.
                                Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...