tycker ni att svordomar är okej

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Jag tror att med grova svordomar menas könsord och förtal i första hand.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av Robin
      Du gör en sökning bara på ditt nick och valfritt ord.. väljer visa inlägg längst ner och sen kommer det upp..

När det gäller dig då så ligger du bättre till procentiellt på inläggen.

jävla - 8 gånger
      fan - 0 gånger
      helvete - 3 gånger
      skit - 60 gånger
      jäkla - 11 gånger

Haha..kul statistik Robin. Det måste vara en rejäl formsvacka som jag haft när jag uttryckt mig i så hårda ordalag faktiskt. Använder sällan svordomar på nätet, men i mitt vanliga språk är det mer vanligt, delvis pga dialekt.

Grova svordomar är inte lika med könsord och definitivt inte lika med förtal...det är en annan sak. Skriver jag "förbannade jävla skit" så anser jag att det är grovt. "Jäkla smått" är väl inte så farligt, men ändå tycker jag att det känns onödigt då det finns andra ordval som skulle ge samma betydelse..både för dig och för läsaren.
      Senast redigerad av StefanL; 26 May 2007, 01:28.

Kommentar

• Rovfisken
        Användare
        • April 2005
        • 178

det borde väll vara helt ok så länge det inte e riktat mot någon. utan tex förstäkter känslor och personliga katastrofer. etc. som tex Helvete nu har jag fått buken för 3e. gången på 1 månad. hehe, då har man ALL rätt i världen att svära så mycket man vill alt om man e så uppspelt över sitt senaste fisk inköp att man inte kan tygla sin glädje. tex FAN va brutla dom nya rovfiskarna va dom åt 20 rödzebror på 1min
        Mina kar

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
          Banned
          • April 2007
          • 132

Ursprungligen postat av Robin
          Jag tror att med grova svordomar menas könsord och förtal i första hand.
          ja som jag skrev förut det är till den som läser det att avgöra om det är grovt eller inte.
          jag kan ju vara djupt religiös och då är dom mesta svordomar som man använder grova, för att då nämner vi han där nere i h......t.mvh malawijanne

Kommentar

• kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
            ja kaj det kommer bara bli värre jag kryper redan på väggarna.
            jag föreslog faktiskt tony att jag kanske skulle bli forumsvärd.
            men efter vi hade pratat över några öl så kom vi överens att det kanske inte skulle bli så bra.
            för att det skulle nog inte bli så mycket kvar av diskussionen efter att jag hade modererat bort dom flesta inläggen. mvh malawijanne
            Hehe
            Janne kör på bara Jag supportar Iallafall när det gäller ölen Och alldeles för lite inlägg modereras bort. Som t.ex detta haha
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
              Banned
              • April 2007
              • 132

Ursprungligen postat av Rovfisken
              det borde väll vara helt ok så länge det inte e riktat mot någon. utan tex förstäkter känslor och personliga katastrofer. etc. som tex Helvete nu har jag fått buken för 3e. gången på 1 månad. hehe, då har man ALL rätt i världen att svära så mycket man vill alt om man e så uppspelt över sitt senaste fisk inköp att man inte kan tygla sin glädje. tex FAN va brutla dom nya rovfiskarna va dom åt 20 rödzebror på 1min
              ja enligt dig så ska man inte följa forumsreglerna.
              det är het okej för mig, men ta då ett beslut på att vi inte ska ha några regler alls.mvh malawijanne

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

Janne på tal om forumregler, har du sett denna?

§4 Tänk på att trådens ämne ska visa vad inlägget handlar om. Inlägg skall hålla sig till det ämne som tråden avser och placeras i korrekt kategori. Undvik att lägga upp samma tråd eller inlägg flera gånger i följd.

Men Robin är i o f. en afrikansk ciklidkille
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                  Banned
                  • April 2007
                  • 132

Ursprungligen postat av Micke
                  Janne på tal om forumregler, har du sett denna?

§4 Tänk på att trådens ämne ska visa vad inlägget handlar om. Inlägg skall hålla sig till det ämne som tråden avser och placeras i korrekt kategori. Undvik att lägga upp samma tråd eller inlägg flera gånger i följd.

Men Robin är i o f. en afrikansk ciklidkille
                  jo men skillnaden är att jag är en vanlig användare jag kanske har missat det, hur eller var man lägger upp ämnet, i för tråd.
                  men man får ju hoppas att om man är forumsvärd så borde man väl läst på stadgarna lite bättre än en vanlig användare. och utav erfarenhet så vet jag att robin, han har väldigt bra koll på vad som står i stadgarna. mvh malawijanne
                  Senast redigerad av mölnlycke ciklidodling; 26 May 2007, 01:49.

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Jo för vanliga användare är det visst okej med svordommar
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                      Banned
                      • April 2007
                      • 132

http://web2.ciklidbladet.se/forum/showpost.php?p=626562
                      nej det tycker inte jag, men jag är inte någon moderator som kan ta bort dom, hade jag varit det så hade jag tagit bort dom.
                      sedan vill jag nämna ett exempel som jag såg, det var att någon moderator föredömligt tog bort svordomen från cutecid när han öppnade tråden vilka bilder.mvh malawijanne

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Näh..den var ful Micke...*asg*

Kommentar

• Gäst

Ha ha ha heja Micke huvudet på spiken

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                            Banned
                            • April 2007
                            • 132

Ursprungligen postat av Lennart 2
                            Ha ha ha heja Micke huvudet på spiken
                            ja även jesus hade svackor, vad var det dom sa det,det är mänskligt att fela men det är gudomligt att förlåta mvh malawijanne

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Även om den var kul så hoppas jag att Jannes syfte tas till seriös diskussion av forumansvariga. Det är definitivt nödvändigt att ha tydliga riktlinjer, men även möjlighet till att använda sunt förnuft för att inte gå in för hårt och moderera sönder trådar.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
                                ja även jesus hade svackor, vad var det dom sa det,det är mänskligt att fela men det är gudomligt att förlåta mvh malawijanne
                                Haha ja du janne det finns nog ingen som är ofelbar! men kul var det
                                Men jag håller med om att det ibland blir för mycket av dessa känslouttryck och eder. Och jag tror även att fler än jag hoppar över dessa inlägg.Tyvärr så missas då ibland bra inlägg.

Kommentar

Arbetssätt...