Hej, jag vill bara sprida mitt goda resultat att slänga i mina lamprologus brevis snäcklekare med mina stora dubbar. Trots att vissa brevis är runt 2 cm upp till ungefär 5 cm så gick det helt utan problem när jag släppte i det i det större karet med massa hungriga dubbar. Satte oxå in min lilla grupp ungdubbar om 8 individer och oxå det gick problemfritt. Så jag blev överraskad över hur bra det gick att tillsätta fisk av både samma art men då ungdjur och en grubb snäcklekare på blandad storlek. Har läst att dubbar är känsliga med att sätta till nya fiskar.
Dock så visade dom revirhävdande hanarna lite motstånd när en snäcka föll in på hans revir och han puttade ivrigt på snäckan så det blev en sandstorm när han kämpade. Såg rätt kul ut. Som om någon skulle ta sin bil och köra på en gråsugga massa gånger för att putta bort den. Brutalt =)
Dock så visade dom revirhävdande hanarna lite motstånd när en snäcka föll in på hans revir och han puttade ivrigt på snäckan så det blev en sandstorm när han kämpade. Såg rätt kul ut. Som om någon skulle ta sin bil och köra på en gråsugga massa gånger för att putta bort den. Brutalt =)
Kommentar