Världens två bästa klubblag möts idag

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Världens två bästa klubblag möts idag

Det verkar ju inte finnas så mycket fotbollsfolk här, men jag är iallafall väldigt upphetsad när världens två bästa klubblag möts idag i Aten 20:45. Jag är ganska lugn ändå, för det kan ju bara inte bli lika spännande som sist, och det är klart, om man är ett av 3-4 lag som vunnit 5ggr så han man ju sitt lilla båa märke på ärmen och det är ju ett bevis av rang på storhet.

Jag ogillar krönikörer, men Simon bank är ganska lustig när han skriver:

"Men, herregud: Det här är Milan–Liverpool, det är inte vilken jävla uppföljare som helst. Det är Casablanca 2. Borta med vinden 2. Taxi Driver 2 (återkomsten). Det är reprisen på den vackraste klubbmatch som någonsin spelats."

Några favoriter finns ju i Milan. Kaká exempelvis. De flesta tror även på Milan, men jag tror alltid på Liverpool, även när de ligger under med 3-0 i halvlek

Vad tror ni?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Ursprungligen postat av Zaphi
    Vad tror ni?
    Att Viktor bör gå och lägga sig klockan åtta ikväll för att slippa bli allt för besviken .
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Nja, har man slått ut Barcelona och Chelsea så har man inte så mycket att vara nervös för. Däremot tror jag de som håller på Milan bör vara oroliga för de italienska nerverna Det behöver ju jag inte oroa mig för iallafall... För två år sen blev det ju Champagne

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

Är rädd att det blir som två 1:a-halvlekar från förra mötet... Men hoppas förstås INTE på det! Synd att det inte blev helbrittisk final...
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• Hank
          Användare
          • April 2002
          • 1321

Jag säger bara:
          Victor, lycka till!!
          Spelar Milan som i semi finns det inte något lag i universum som kan slå dom!
          Men men, Pool är ju alltid Pool......
          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

Ja kvällens match skall jag definitvt följa med intresse.

Håller också med föregående talare att om Milan spelar som de gjorde i sista semin, så tror jag dessvärre att Pool får åka hem utan buckla.

Att en spelare som Ronaldo kunde plockas bort så helt ur matchen av en ettrig Gattuso var mäkta imponerande. Seddorf var ju dessutom på riktigt lekhumör (ja, jag vet att han kan pendla mellan geni och slölirare ), och Kaka har ju definitivt preseterat bra i de senaste matcherna.

Vill nog till att Pool antingen chockar genom tidigt/tidiga mål, annars kommer de med strösta sannolikhet få jobba i uppförsbacke.

Men som sagt det är sport vi talar om och då kan allt hända och skulle Pool börja hämta upp ett undersläge, så ställer det nog till en del i de italenska huvudena.

Som sagt, ser fram emot en kanonkväll framför tv´n, och framhåller nog Milan som slutsegrare trots allt.
            Senast redigerad av Joakim Draktoft; 23 May 2007, 15:16.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Liverpool kommer aldrig låta Milan göra som sist, så det tror jag inte det blir. Milan är Milan och därför tror folk de kommer vinna. Faktum är att de förlorat 4 av 10 finaler. Liverpool har vunnit 5 av 6. Den enda jag fruktar är Kaká. Han är nog top tre just nu i mina ögon. Vi får hoppas att Seedorf har en dålig dag! Det har han säkert idag! Jo, det tror jag han kommer ha

Synd att inte Alexander Wiberg skriver här längre! Han är en riktigt skön snubbe och äkta Milanista!

Kommentar

• Micke Jarhl
                Användare
                • April 2002
                • 2277

Tjena!Håller åxo på Liverpool sen gammalt vore skitkul om dom tog hem det får dock lyssna på radion jobbar kvällen lite surt faktiskt men vinner dom så blir det en liten whiskey när jag kommer hem
                Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Av rubriken att döma så känns den mycket överdriven. Liverpool var låååångt efter i Premier League som är den svåraste och tuffaste ligan i Europa, troligen även i hela världen. Milan vann inte sin inhemska liga...men de här lagen är mycket starka och väl värda sin final.

Jag tycker dock att Milan ska ses som favoriter. De var grymma mot Manchester United...medans Liverpool hade en del flyt mot Chelsea. Som klubblag tycker jag att Milan är snäppet bättre, men Liverpool har Rafa Benitez...troligen den mest betydelsefulla av alla som kliver in på arenan ikväll. Det han kan skapa med ett lag som Liverpool är avundsvärt. Om Liverpool vinner ikväll så är det en taktisk vinst för Benitez mer än enskilda individer.

Jag tippar att Milan glänser ikväll och slår tillbaka Liverpool med 3-1 i en match som Milan dominerar från start...

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

Så här efter matchens slut så måste jag säga att inget av det skönspel som tidigare visats upp egentligen fanns där på planen.

Mest en massa gnetspel och mål först på fast situation och sedan genom kontring, när Liverpool pressar.

Tycker nog gott att matchresultatet efter att ha sett matchen kunde ha varit annorlunda, men sån är ju fotbollen, dvs. inte alltid rättvis.

Grattis dock till Milan !!
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Det kunde slutat helt annorlunda, men jädrar sikken tråkig match Ändå konstigt att Liverpool inte kunde skapa mer med så pass mycket boll. Nah, får ta nya tag och vinna ligan nästa år istället
                      Senast redigerad av Zaphi; 24 May 2007, 08:21.

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

spelade in matchen såg den i efterhand,jag vet! inte det samma men men ..ja det var ju ingen match man lär komma ihåg direkt...Liverpool hade mycket av spelet men ändå inga mängder vad det gäller vassa avslut kändes ändå som om Milan bestämde var mera heta eller ??1:a målet var ju en tillfällighet som liverpool fan ett skit mål hehe.. dom andra var läckra på båda hållen min åsikt japp får vänta med min Wiskey till ikväll istället när jag går av kl23 så är det helg ska ut till kusten bara va!!! =)

Kommentar

• LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

Jag tycker inte att matchen var tråkig. Det går ju inte att jämföra med Turkiet dock.
                          Seedorf kom ju inte upp till normal standard men annars så tyckte jag att spänningen innfan sig. Målen kom jamennar tre spelmål i en final är ju helt ok. Liverpool dominerade på mitten och i luften och det var nog deras plan. Mycket märkligt att man inte toppade laget förrän sista kvarten dock. Pools tränare har ju ryckte om sig att vara en magiker men där tycker jag att han får ta på sig endel. Det verkade som han var mer rädd för utskåpning än viljan att vinna.

Gatuzzo är däremot en riktig överskattning. Det enda han är riktigt bra på är att hetsa upp publiken.
                          Enda gången han är med i spelet är när det är avblåst. De fyra gånger Pool hade läge så fixade/klantade Gatuzzo ihop två av dom.

Kaka däremot är raka motsatsen. Har gör en riktigt dålig match och ändå fixar han ihop båda målen. Snacka om hög lägsta nivå, en världsspelare helt enkelt.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Zaphi
                            NCS Medlem
                            • July 2002
                            • 5395

Ursprungligen postat av LN
                            Pools tränare har ju ryckte om sig att vara en magiker...
                            Han är en magiker, se här bara: http://video.google.com/videoplay?do...48019254478334

Kommentar

• Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

jag tittade på orsaken till frisparken(vid första målet) kollar man noga så ramlar brasilianaren av sig själv det är ingen frispark,men samtidigt är det inte lätt att vara domare idag finns nog mycket rackarspel och fulknep på planen nuförtiden sånt som inte märks hehe

Kommentar

Arbetssätt...