Jep, man skall inte skylla ifrån sig, men det var ingen frisparkoch bollen gick faktiskt in via armen. Till och med Berlusconi säger att de hade turen på sin sida, då var det nog så
Världens två bästa klubblag möts idag
Kollaps
X
-
-
Klart det var en frispark. Liverpoolspelaren går helt klart in i Kaka´s bana och stör honom. Där tycker jag det inte går att snacka bort det. Man ser tydligt kollisionen, men visst hjälper Kaka till en del (vilket 99% av världens alla spelare gör i en sådan situation).
Frisparksmålet ser ut att gå på Inzaghi´s axel/arm och den har han indragen mot kroppen. Bollen hade med största sannolikhet tagit samma bana om Inzaghi hade lyft armen i luften och bollen tagit i sidan på honom. Tycker inte heller här att det är något fel utan domaren dömde helt rätt i båda fallen.
Att Berlusconi säger så betyder ingenting utan det är typiskt italienskt/"Berlusconiskt" att visa ödmjukhet gentemot sina motståndare i triumfens ögonblick.
Personligen så tycker jag att Benitez misslyckades med att förändra Liverpools spel när de blev i underläge. Benitez är oerhört skicklig när det gäller att ta ut en taktik att starta med, men ibland faller han i effektivitet under match. Troligen är han väldigt envis...något som ofta finns hos exceptionella managers av klass. Wenger är likadan. Då kan jag tycka att Mourinho är snäppet bättre under match att göra små omställningar i laget som kan bli betydande. Mourinho är tyvärr en typ som jag har mycket svårt för...uppmuntrar fusk och är helt sanslös i uttalande...för att inte säga respektlös. Kommer dock inte ifrån att imponeras av hans skicklighet som manager.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweKlart det var en frispark. Liverpoolspelaren går helt klart in i Kaka´s bana och stör honom.Kommentar
-
Milan vann denna gången inget att snacka om fotboll är fotboll där allt kan hända ..Liverpool kommer igen , sånt man glömmer fort är deras förluster däremot deras 0-3 underläge mot Milan har man ju inspelad tittar på den ibland visst jag är enögd men är man förgiftad så är man ,oj nu kanske tråden spårar ur förlåt mig lätt häntMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiMenar du att man inte får "störa" någons bana? Då skulle det bli riktigt konstig fotboll med en jädra massa mål åt båda håll Inzaghi vrider kroppen för att styra bollen, han står ju inte bara hjälplös. Han försökte ju inte direkt dra undan armen eller styra dit bröstet heller. Sen om handen är medveten eller omedveten kan man ju diskutera. Å andra sidan är det väl ingen idé att diskutera situationen överhuvudtaget, det blev frispark och det blev mål, med armen.
(Du kan så mycket fotboll Viktor att du vet vad jag menade...)
Om man anser att Inzaghi med flit stötte in bollen så tror jag nog att man höjer honom till en skicklighetsnivå som han inte tillhör. För det första så skjuts ju bollen stenhårt och kommer i höjd med hans arm/axel och slår i såpass hårt att bollen inte ens stannar utan bara flyger in i mål...hade de planerat detta så är det rent artisteri.Kommentar
-
Kommentar
-
Hörde en rätt kul kommentar om Pippo.
Han kan inte spela fotboll däremot så är han på rätt plats hela tiden.
Solklar frispark var det . tycker dessutom att domaren gjorde en kanonmatch. Han for inte och ryckte med det gula kortet hela tiden. Det är inte lätt att dömma Engelska lag ute i europa för att dom är så himla skenheliga och har en totalt enögd fansskaraDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av wrackernjae, eftersom chelsea åkte tidigare så var finalen inge intressant längre
Förresten, lustigt/olustigt fenomen det där att "alla" ska hat Chelsea med motiveringen: Köpelag.
Skulle vilja se typ fattiglaget Arsenal snåla om det dök upp en ryss/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Innerst inne vet alla Chelseafans att de vann sina titlar på grund av för mycket pengar på för kort tid. Jag har snackat med folk som haft säsongsbiljetter på Stamford Bridge sedan 70-talet och de erkänner detsamma... Så lite svider det nog allt...Kommentar
-
Engelsk fotboll är ju ungefär lika hipat som Engelska landslaget .
Enda gången det blir riktigt bra är när man köper halva europa.
Jo nu kom ja på något som är riktigt bra i England och det är FA kuppen. Verkligt dramatisk tävlingsform o där finns inget annat land i europa som har samma kuppanda som den Engelska. Skulle vara Norge isåfall. Nåväl ingen regel utan undantag.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiInnerst inne vet alla Chelseafans att de vann sina titlar på grund av för mycket pengar på för kort tid. Jag har snackat med folk som haft säsongsbiljetter på Stamford Bridge sedan 70-talet och de erkänner detsamma... Så lite svider det nog allt...
Säger bara Malmö Redhawks !!
En stor finansiär (Percy), går in och köper upp ett lag för att kuna platsa i Elitserien. Större delen av laget hämtades direkt från FBK´s trupp.
Gör man en sådan sak så brukar allt konsekvensen vara att folk kommer ihåg det under en lägre tid och man får en stämpel på sig som köplag.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Ursprungligen postat av HankAmen! Härligt med ytterligare en religiös
Förresten, lustigt/olustigt fenomen det där att "alla" ska hat Chelsea med motiveringen: Köpelag.
Skulle vilja se typ fattiglaget Arsenal snåla om det dök upp en ryss
1. Deras ägare Abramovich har fått sin rikedom genom mycket tveksamma förhållanden/affärer i Ryssland. Han tillhör den skara som kallas Oligarker. Han var en av ett fåtal som roffade åt sig egendomar och företag efter Rysslands fall. Putin har också en hake på sin vän och hela skiten runt Abramovich stinker fett...
2. De köpesummor som Chelsea kastade ut på spelarköp (pengatvätt?) höll på att krascha hela transfermarknaden och gjorde att inget annat lag kunde mäta sig med de hysteriska summor som gavs. De löner som finns i Chelsea är det väldigt få lag som kan mäta sig med.
3. Chelsea går minus så det skriker om det, men det är ingen fara så länge Abramovich pytsar in sina pengar. Skulle Abramovich sluta vara intresserad av Chelsea i samma omfattning så skulle klubben krascha totalt. Klubben klarar inte av sina egna utgifter (löner etc).
4. Klubben har en del arroganta personligheter där Peter Kenyon och Jose Mourinho är i egen klass. Här tycker jag att Abramovich är en riktigt trevlig personlighet. När han uttalar sig, vilket är sällan, så gör han det mycket ödmjukt. Något som knappast kan sägas om Kenyon och Mourinho. Kenyon är en riktig svikare när han tog med sig allt han visste om Manchester United i form av eventuella nyförvärv som Alex Ferguson jagade...tydligast exempel är John Obi Mikel..men det finns fler. Mourinho är rent ofattbar i sina uttalanden om domare, andra lag s spelare och managers. Det är inte undra på att klubben blir hatad av alla som inte håller på dom!
Alla topplag i Premier League spenderar, eller har spenderat oerhörda belopp under en tioårsperiod så man kan inte snacka om att Chelsea är ett köpelag om man håller på Arsenal, Tottenham, Manchester United, Liverpool etc...det blir ju bara komiskt.
Arsenal har inte haft ekonomi att köpa dyra spelare pga bygget av Emirates Stadium. Det är självvalt och klubben kommer nu att dra in enorma pengar genom denna tillfälliga uppoffring. Jag skulle tro att Wenger sitter med en transferbudget i sommar på £50-60miljoner.
Själv håller jag på Aston Villa FC sedan jag var 7 år och det är nu 34 år som jag varit närmast fanatisk. Aston Villa har fått en ny ägare från USA genom Randy Lerner och ägaren har snabbt blivit oerhört populär bland fansen. Dels pga hans genuina intresse för klubben som han försökte köpa under tre års tid, men dels för hans sätt att vara gentemot klubbens historia och klubbens fans. Han har tagit in en mycket meriterad styrelse och de håller på att förvandla Aston Villa till den stora klubb som de en gång var i England. Randy Lerner har också bott och studerat i England under en längre tid och det förklarar intresset för engelsk fotboll. En styrelsemedlem, General Krulak, besöker olika fansforum och pratar direkt med fansen vilket är ett underbart sätt att skapa närhet mellan klubb och fans. Han är mycket populär. Aston Villa tippas vara ett av de lag som kommer spendera mest i sommar där managern Martin O´Neill sitter med en transferbudget på uppskattningsvis £30-40miljoner. Det är oerhört mycket till skillnad mot vad den tidigare regimen med den mycket illa omtyckte ägaren Doug Ellis stoppade in i laget. Ska bli en mycket spännande sommar!Kommentar
-
Gott, då kanske Villa kan bli det nya köpelaget som alla kan hata/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Skönt att rätt lag vinner ibland, tråkigare fotboll än den liverpool spelar finns knappt att hitta. Angående att vinna premiership finns bara i dagsläget (och sedan 94/95) bara tre lag som är bra nog att vinna och liverpool ingår som vi alla vet inte bland dom.Kommentar
Kommentar