Pygmékulfiskar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

Pygmékulfiskar

Jag har fått lek på mina pygmékulfiskar. Det är två par som har lekt samtidigt och det hänger massor med rom på bakgrunden. Rommen är upphängda i tunna trådar en och en. Hur vanligt är det med lek på dessa fiskar?
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • Gäst

Matz titta på denna länk för lite input

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Inte särskilt vanligt, men det kanske hänger ihop med att få verkar försöka. Har sett några artiklar om det på nätet, men minns inte var i nuläget. Fräckt i allafall, det är roliga firrar.

Hilsen,

P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Matz Karlsén
        Användare
        • February 2004
        • 1127

Jag har nu frisimmande yngel av kulfiskarna. Frågan är bara vad man sakll ge dem att äta. Men enligt en Amerikansk sida så skall de ta nyckläckt artemia. Det andra paret som lekte åt tyvärr upp sina ägg. Och det paret som har lekt vaktar sin avkomma stentufft och har jagat upp de andra kulfiskarna i ett hörn och jag skall nog flytta dom till ett annat kar. De har enligt den information jag har skaffat mig på nätet yngelvård och det märks redan nu. Tror ni man kan flytta över de andra kulfiskarna till ett kar men Nyckelhålsciklider eller eventuellt ett kar där jag har multispinosa? Kulfiskarna skall enligt vad jag har läst så pass tuffa. Så ciklider brukar inte bry sig om att attackera dem.

Kommentar

• Gäst

Ja enligt artikeln så brukar de börja med mikromask för att sedan ta nykläckt artemia. klarar de artemian direkt så kläck och mata flera gånger om dagen.Lycka till

Kommentar

• Stelin
            Användare
            • December 2002
            • 1339

Matz:

Hur gjorde du, flyttade du över kulfiskarna till karet med cikliderna?

Jag är själv sugen på att skaffa dvärg kulfiskar men funderar på om dom låter andra fiskar vara ifred(fenbitare?).
            //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Matz Karlsén
              Användare
              • February 2004
              • 1127

Ursprungligen postat av Stelin
              Matz:

Hur gjorde du, flyttade du över kulfiskarna till karet med cikliderna?

Jag är själv sugen på att skaffa dvärg kulfiskar men funderar på om dom låter andra fiskar vara ifred(fenbitare?).
              Nej det vågade jag inte. Dom är hemskt bitska. Tyvärr så blev mina yngel uppätna! Men det är bara att ta nya tag!

Kommentar

• Stelin
                Användare
                • December 2002
                • 1339

Ja, bara på det igen.

Synd att dom ska vara så bitska av sig.
                //Stefan Lindstedt

Kommentar

Arbetssätt...