Inbrott I Min Lokal!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Lutt Wushu är en kinesisk stridskonst och man kan tävla i den,jag har första graden svart bälte sen 6 år tillbaka,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• olaJ
      Användare
      • August 2003
      • 584

Ursprungligen postat av discusred
      Försök ha lite koll på blocket och andra liknade säljes ställen. Ska dom inte ha det själv, kanske dom vill sälja dom.
      Kanske skicka ut mail eller brev till djur affärerna runt omkring, så dom inte köper dina fiskar och kan spana lite.
      Redan gjort, tanken med detta inlägget var att göra er, den vaksamma allmänheten, alerta också, vi här är väl dom mest ciklidintresserade så om någon skulle se något så är det väl någon härifrån.
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• classe
        NCS Medlem

• April 2007
        • 1147

oj vad är det mycket tråkig den inbrott den är ju helvete så klart så jag är förbännade på det o ledsna..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Falköping Andreas
          Användare
          • February 2006
          • 1214

Liten glimt i ögat kan jag bara säga att det var tur du inte hade köpt de där efterlängtade red princessena som jag vet du vill ha. Det skulle ju vart redigt surt om så varit fallet o de blivet stulna nåra dar efter. Hur som hällst så tycker jag det är redigt svinigt av folk att stjäla saker på det sättet.... man blir ju så satans förbannad.... Jag lider emd dig Ola... hoppas det ordnar upp sig o att du återfinner iaf en del av det du förlorade.
          http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Så sjukt! Både det som hänt med lokalen, men även att diskutera vilken kampsport som lämpar sig bäst för att lösa problemet
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Lutt
              Användare
              • October 2005
              • 1919

Ursprungligen postat av Zaphi
              Så sjukt! Både det som hänt med lokalen, men även att diskutera vilken kampsport som lämpar sig bäst för att lösa problemet
              Du zaphi det jag skrev får du inte ta på allvar hehe

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10777

Ofattbart och oerhört tråkigt OlaJ. Jag hoppas att du får tag i vem det kan ha varit...

Den som har gjort detta visste också dina rutiner...när du är vid lokalen osv. För att vara så kyliga att de gör det "snyggt" utan att stressa verkar vara någon som hade totalkoll på vart du var och vad du gjorde. Du får försöka rekognisera de senaste 14 dagarna. Jag tror att det är någon som känner dig ganska väl...det känns som för mycket på spel om de chansade att du inte skulle komma till lokalen.

Kommentar

• deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

Trist, hör jag eller får reda på nått så hör jag av mig.

Ursprungligen postat av Malawe
                  Ofattbart och oerhört tråkigt OlaJ. Jag hoppas att du får tag i vem det kan ha varit...

Den som har gjort detta visste också dina rutiner...när du är vid lokalen osv. För att vara så kyliga att de gör det "snyggt" utan att stressa verkar vara någon som hade totalkoll på vart du var och vad du gjorde. Du får försöka rekognisera de senaste 14 dagarna. Jag tror att det är någon som känner dig ganska väl...det känns som för mycket på spel om de chansade att du inte skulle komma till lokalen.
                  Hur många är i sina lokaler efter 24.00 ? typ ingen =) man behöver nog inte reka så mycket skulle jag tro.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• palleh
                    • December 2006
                    • 704

Han lär ju troligen gjort det på natten om du nu inte är i lokalen vilket kanske inte är så troligt...då har han isåfall haft god tid på sig att plocka å dona...låter nästan som nån brottskod försvunnen nu sorry
                    http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• MalawiMannen
                      Användare
                      • March 2005
                      • 207

Det ligger även på min sida nu ola o vi hoppas du kan få tag i kräken.
                      Vet faktiskt inte vad jag gjort om ngn gått in i ngn av mina lokaler!
                      www.very-important.se
                      Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                      Kika in vet jag

Kommentar

• Gäst

Jag lider verkligen med dig Ola,Ett j..kla bakslag det tråkiga i din berättelse är ju att det låter som en akvarist el liknande hoppas verkligen att hut går hem på något vis. Det bör ju vara någon med en rejäl balja,Annars är det troligt att fisken blir till salu,Jag tror nog att du gjorde rätt som talade om det på forumet många som hjälps åt brukar i bland bli bra. Jag tycker även att du skall kontakta butiker i närområdet då någon kan försöka byta till sig nåt annat.

Hoppas det reder till sig

Kommentar

• Haacke
                          Användare
                          • July 2006
                          • 36

Tradig att höra Ola det som skett dig...

Men vi på plantswap vill hjälpa till så gott vi kan och har slängt ut en "Wanted Poster" på första sidan...

Uppdatera gärna vad du saknar det kan hjälpa till att finna dina saker

/Peter
                          http://plantswap.se
                          http://www.haack.se/jobbekar.htm
                          http://www.haack.se/smafisk/smafisk.htm
                          http://www.haack.se/projekt.htm
                          http://www.haack.se/nufisk.htm

Kommentar

• jolle
                            Användare
                            • November 2005
                            • 41

läser här och håller med resten, helt sinnes men man snor nog inte fisk på det viset för att sälja.... som de flesta här har man ju fisk för åtskilliga tusen så man e ju lite nojjig men jag har en schäfer/rottweiler på 50 pannor som har fria tänder om någon kommer in sen är bujinkan the real shit!

Kommentar

• Kalle-El
                              Användare
                              • August 2005
                              • 255

Trist med det som hänt. Dock kanske det är bäst att påpeka att man inte får sätta upp övervakningskameror hur som helst i dett land. Kan låta sjukt, men den personliga integriteten anses viktigare än rätten att skydda egendom. ( En kompis med affär ville sätta upp en kamera pga av mängder med skadegörelse, men blev nekad tillstånd av ovan nämnda anledning. )

Lite plåster på såren kanske det i alla fall kan vara med en Champions League final om bara några timmar...

Kommentar

• Nüddlah
                                Användare
                                • January 2007
                                • 294

Ursprungligen postat av Kalle-El
                                Trist med det som hänt. Dock kanske det är bäst att påpeka att man inte får sätta upp övervakningskameror hur som helst i dett land. Kan låta sjukt, men den personliga integriteten anses viktigare än rätten att skydda egendom. ( En kompis med affär ville sätta upp en kamera pga av mängder med skadegörelse, men blev nekad tillstånd av ovan nämnda anledning. )

Lite plåster på såren kanske det i alla fall kan vara med en Champions League final om bara några timmar...
                                I egen lokal, eget hus osv så är det helt klart fritt med övervakning. Man får ha kameror som övervakar utanför entré till hus osv med så länge INTE kameran filmar utanför tomtgränsen. Och i en odlingslokal som man hyr får man definitit ha det men i en säljhall som är öppen för allmänheten som kundkrets så kan det vara andra bud. Dock så har ju många ställen övervakningskameror redan. Industrier, banker, affärer, videobutiker, kamerabutiker osv osv så det är nog inga som helst problem att skaffa dispens eller liknande för att övervaka affärsrörelser så länge man inte filmar ut mot öppen gata återigen.

Kommentar

Arbetssätt...