Kom ner i lokalen idag och insåg efter ett tag att någon gjort inbrott och stulit en hel del, både fiskar, foder och utrustning, ingenting var förstört, täckglas avtagna och snyggt lagda åt sidan, pumpar urtagna och lagda i baljor, inget spill eller så på golven, dom har vetat vad dom har gjort och vad dom velat ta......alltså är det förmodligen någon som har varit och rekat vid tidigare besök. Man tror ju att man kan lita på folk, men hädanefter kommer jag att vara mycket noga med vem jag släpper ner till mina fiskar. Så jag vill be alla här om ni skulle vilja hålla utkik efter om någon försöker sälja fisk eller tillbehör på annonser eller om ni hör något någon annanstans. Maila mig direkt eller ring ola@transten.se 0708-590531.
Det som stals var:
6 st VF XL Cyphotilapia frontosa "Blue Mpimbwe" 2 hanar och 4 honor.
1 st VF hane Cyphotilapia frontosa "Halembe"
20 st Tropheus duboisi "Mazwa"
4 st pumphuvud Project 1801, nya i kartong
2 st doppvärmare Project Easy Clima 100w, nya i karton
Diverse oöppnade foderburkar, NLS till ett värde av ca 2500:-
Det kan vara mer som är stulet, har inte hunnit gå igenom hela lokalen och "minnas" vad som borde funnits på respektive plats....F*N, man blir så J**** ARG!! Det lutar ju helt klart åt ett beställningsjobb, hur kan man?????
Hoppas ni hör ngt.
Ola Johannesson, Landskrona
Det som stals var:
6 st VF XL Cyphotilapia frontosa "Blue Mpimbwe" 2 hanar och 4 honor.
1 st VF hane Cyphotilapia frontosa "Halembe"
20 st Tropheus duboisi "Mazwa"
4 st pumphuvud Project 1801, nya i kartong
2 st doppvärmare Project Easy Clima 100w, nya i karton
Diverse oöppnade foderburkar, NLS till ett värde av ca 2500:-
Det kan vara mer som är stulet, har inte hunnit gå igenom hela lokalen och "minnas" vad som borde funnits på respektive plats....F*N, man blir så J**** ARG!! Det lutar ju helt klart åt ett beställningsjobb, hur kan man?????
Hoppas ni hör ngt.
Ola Johannesson, Landskrona
Kommentar