Starta Ciklid/akvarie förening i Borås?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

Starta Ciklid/akvarie förening i Borås?

Tänkte kolla om det finns ett intresse för att försöka starta en ciklid förening i Borås, alternativt väcka liv i Borås Akvarievänner?

MVH

Kristofer
    MVH

Kristofer
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Tror att många av de ciklidintresserade i Borås redan är anslutna till GCG (Göteborg Ciklidsgrupp www.gcg.se).
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
      Tror att många av de ciklidintresserade i Borås redan är anslutna till GCG (Göteborg Ciklidsgrupp www.gcg.se).
      Det är min gissning med, men eftersom de mest verkar vara Afrika orrienterat intresse i gcg så kan jag inte påstå att det käns lockande att gå med där..
      Så då tänkte jag forska lite om jag råkar ha sådan tur att slippa ta mig till gbg
      MVH

Kristofer

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Det är inte alls alltid speciellt Afrikaorienterat. Igår exempelvis hade vi ett föredrag om Diskus. Tidigare i vår har vi även haft föredrag om små saltvattensakvarier, ciklider med växter samt ett föredrag om en resa i Amazonas. Den 9/6 har vi en resa till Havets Hus i Lysekil samt Grillning hos Kent i Nol och där är det mest Koi som gäller

Faktum är att det varit väldigt lite Afrika hittills i år, kanske för lite, men det går ju i vågor såklart beroende på vad styrelsen hittar på varje säsong. Så det är nog bara att ta sig i kragen och åka till Göteborg en gång i månaden. Det finns redan en hel gäng boråsare du säkert kan få samåka med...
        Senast redigerad av Zaphi; 22 May 2007, 15:45.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Speedcat
          Användare
          • June 2005
          • 80

Vi e ett gäng gooa göbbar

Kommentar

• Crenicichla
            Användare
            • November 2006
            • 1055

Ja de låter ju iofs inte så farligt

Hur många medlemmar är det i GCG?
            MVH

Kristofer

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Sist jag kolla var vi nog 54 tror jag, men jag tror vi är en eller två till nu. Det var en del nya med igår.

Kommentar

• Crenicichla
                Användare
                • November 2006
                • 1055

Ursprungligen postat av Zaphi
                Sist jag kolla var vi nog 54 tror jag, men jag tror vi är en eller två till nu. Det var en del nya med igår.
                Får väl prata lite med Speedcat har ju honom ändå på msn.. så skall jag nog ta mod till mig att åka till storstan och gå på fin kalas för ciklider
                MVH

Kristofer

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Tycker jag du skall göra, det är inget o snacka om egentligen Spika den 9/6!

Kommentar

• classe
                    NCS Medlem

• April 2007
                    • 1147

Det är inte alls alltid speciellt Afrikaorienterat. Igår exempelvis hade vi ett föredrag om Diskus. Tidigare i vår har vi även haft föredrag om små saltvattensakvarier, ciklider med växter samt ett föredrag om en resa i Amazonas. Den 9/6 har vi en resa till Havets Hus i Lysekil samt Grillning hos Kent i Nol och där är det mest Koi som gäller

Faktum är att det varit väldigt lite Afrika hittills i år, kanske för lite, men det går ju i vågor såklart beroende på vad styrelsen hittar på varje säsong. Så det är nog bara att ta sig i kragen och åka till Göteborg en gång i månaden. Det finns redan en hel gäng boråsare du säkert kan få samåka med...
                    har du fått min medlem den i göteborg ciklidgrupp ännu????? jag har betalt den in dig den min namn o är ny medlem innan.. har du fått??
                    jag undrar det om den?? min riktig namn är klas bengtsson kommer från örby..tack mkt
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

Jag ser heller ingen mening med att starta en Boråsförening. GCG är optimalt och lagom

Därmed inte sagt att man kan ha lite lokala träffar och kolla på fisk i Boråstrakten.
                      Tony Englund

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

Vi hade ett styrelsemöte i Borås nyligen! Riktigt trevligt! Det är väl inte omöjligt att fler aktiviteter kan förläggas där! Kom gärna med förslag till info@gcg.se.

Klas! Du är inte med på den senaste listan jag fått från 10/5, men om du mailar vår kassör så kan hon säkert svara på om pengarna kommit fram etc.. Hemmes mail finns på www.gcg.se

Kommentar

• classe
                          NCS Medlem

• April 2007
                          • 1147

Vi hade ett styrelsemöte i Borås nyligen! Riktigt trevligt! Det är väl inte omöjligt att fler aktiviteter kan förläggas där! Kom gärna med förslag till info@gcg.se.

Klas! Du är inte med på den senaste listan jag fått från 10/5, men om du mailar vår kassör så kan hon säkert svara på om pengarna kommit fram etc.. Hemmes mail finns på www.gcg.se
                          men jag har inbetalt den medlem själv gbg ciklidgrupp den plusgiro nr 4905478-6 sista jag inbetala i 28 mars 150 kr.. jag hittar den kort på nols ciklidhobby.. kanske det kan vara olycka..

jag har inbetala samma nordiska ciklidsällskap oxåå samma dag den och fick den klart medlem av brev o är med medlem den nummer oxåå..

jag är intresserad att komma o vara med på den möte om gbg ciklidgruppen där nån gång så o nyfika så klart o snacka mkt olika fiskar och lever växer uppe sitt hemma så histrofia så klart roligt hobby om akvariefiskar.. jag vill komma dit göteborg o på möte.. jag har bil själv så ingen problem.. mvh classe
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Björn
                            Användare
                            • April 2002
                            • 787

Till hösten flyttar jag upp till Göteborg, så bli inte förvånade om det dyker upp en skåning på nått möte. Bör jag ta med min flickvän som tolk?
                            fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• Crenicichla
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1055

Tycker jag du skall göra, det är inget o snacka om egentligen Spika den 9/6!

Nu har jag bestämt mig att ansluta mig till er trevliga förening.
                              Det blir dock inte till Havets Hus resan utan jag dyker upp efter semestern.
                              MVH

Kristofer

Kommentar

Arbetssätt...