Diskustråden!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Här är bilder på Annmaris diskusar i oredigerat skick
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Majoriteten deltagare som skrivit i denna tråd är aktiva på amazondiscus.se. Med exakt samma åsikt som Larry säger.
      Mvh Alex

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
        Inget mer bråk tack men vill ändå säga till Alex att den diskusexpert som håller med mig till 100% känner du också från det forum du nyss nämt han har sysslat med diskus i 40 år då borde man veta lite,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Tack för hjälpen Wilhelm,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

Här en bild på nästan hela Annmaris diskuskar.
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• drd
              Användare
              • December 2004
              • 1112

Ibland är det svårt att hålla mun när samma i mina ögon klantskalle skriver bullshit hela tiden men snart så vräker jag ur mig en hel dröse skit i denna tråden......

Jag hade vf heckel och gröna i min ungdom när jag var 13-14 år gammal och med dom få medel som fanns att tillgå gå gick det hur bra som helst.
              Hade inte ett enda dödsfall och inga som magrade av och sket vitt heller.

Så visst jag hade haft fiskar några år men expert på diskus då .....njaae knappast.

Nu så vet man mer 20 år senare och har även haft dessa skönheter på senare tid och visst fasen så har ett par små heckel magrat av och ser ut som rakblad och åkt under kniven.

Det krävs inte nåt expertis att ha heckeldiskus bara lite tålamod och ork att dels få ner ph´t lite grann från dom 8 som oftast är i kranen.
              Sen ska man helst ha lite flyt och så med maten att dom är bra karantänade när dom säljs i handeln.
              // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
              Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Klantskalle kan du vara själv drd!/Ann-Mari PS Skulle diskusexperten jag talat om tala bulshit det är han som sagt det nämda??????????!!!!!!!!!!

Kommentar

• Gäst

Hej håller med drd och speciellt de första raderna............ Gaah

Man blir så j.... trött på att samma hyckel om discus gång pågång etsas in.Det lät lika för 25 år sedan! köp inte.. svårt.. oj oj nej inte heckel.....

Men man vill väl inte hjälpa varandra att få njuta av att hålla dessa fiskar utan det ska bara vara förunnat sk experter som hållt discus 30-40 år.

Kommentar

• Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

Nu far ni sluta att hacka pa varandra. Skriv er asikt. Om nagon inte haller med sa forklara vad er asikt kommer fran. Punkt! Hall inte pa och bolla en massa ovett fram och tillbaka. Lat bli att svara helt enkelt.

Relevanta forumsregler som galler ALLA aven de som blir provocerade/pahoppade od:

§2 Var trevlig mot och respektera de andra på forumet. Visa respekt för andra människors uppfattning.

§3 Hånfullt beteende, personangrepp samt spridande av negativ information om/mot enskilda personer, moderatorer eller NCS är ALDRIG accepterat. Mobbing och trakasserier ses som mycket allvarligt och får ALLTID en påföljd i form varning eller avstängning från forumet.

§11 Inte posta inlägg som innehåller grova svordomar, könsord eller provokativt innehåll.
                    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• jolle
                      Användare
                      • November 2005
                      • 41

håller med ovanstående... man måste ha i beaktelse att så kallade experter har varit nybörjare nån gång med. sen är det ju synd att göra hela vf kretsen till heckel....
                      personligen är alenqer curipera mina vilda favvisar även grön tefe med många röda goa prickar

Kommentar

• Nüddlah
                        Användare
                        • January 2007
                        • 294

Varför inte bara ta bort allt som är offtopic och inte tillför nåt i diskusionen nämnd diskustråden. Antar att det är diskusar som ska diskuteras och hur man håller dom, inte vem som kan, bör, inte bör hålla dom osv. Bättre att vara saklig och skriva sina erfarenheter i stället för förutfattade rekommendationer som förutsätter att personen som ska hålla dom är nästintill handikappad. Bara för att man inte haft diskus förut så betyder det inte att det skulle gå dåligt nödvändigtvis. Bara man läst på lite innan så man vet vad det är man ger sig in på och vad dom trivs i för värden på vatten foder osv. Så länge man inte tror att det är en guppy man köper så är det väl lite genomtänkt, och priset per fisk (antar att dom är dyra) gör väl att folk tänker sig för före så dom inte dör. Som sagt utan att veta nåt om kunnskaperna bakom "nybörjaren" så kan man nog inte anta att det bara kommer att gå dåligt, med rätt förkunnskap i teori så skulle det gå lätt. Och eftersom att du AnnMari haft dålig erfarenhet av din nystart så är det väl bättre att skriva varför det gick dåligt och saker att tänka på så "nybörjarna" vet hur man INTE ska göra.

Nåt sånt.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Jag sa bara om VF Heckel och nybörjare jag vet att jag inte är oskyldig här men det finns flera nissar som också är inblandade om någon upplevet att jag kränkt någon så kan jag be om ursäkt /Ann-mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Har läst Olas forumlag och den ska jag nu ta till mig,ska undvika påhopp etc,/Ann-Mari

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Lycka till!!
                              mvh Wilhelm

Kommentar

• Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

Jaha mitt inlägg verkar ha dränkts av massa pladder så jag ställer frågan igen.

San Merah heter den så? vitt huvud och röd kropp men ibland står det även Marlboro eller Solid red.

Finns den förstnämnda i Sverige om inte nu alla är samma variant med olika namn.

Kommentar

Arbetssätt...