Diskustråden!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Alex ge ett tips på hur jag får upp bild,tydligen är jag för gammal för och fatta dessa datamaskiner,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• palleh
      • December 2006
      • 704

det går att lätt förminska dem i Paint
      http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9104

Ursprungligen postat av annmari
        Hej!
        Skitsnack lutt man ska inte som nybörj börja med VF diskus jag har hållit på med diskus i 15 år och vet vilka fällor som väntar en nybörj så ditt snack kan du spola/Ann-Mari
        AnnMari, bara för att du hållt på med diskus i 15år och i olika omgångar så betyder inte det att andra inte klarar av VF som förstagångsdiskus.
        På 70 talet så hade jag stora VF Heckel och jag hade aldrig haft diskus innan. Och det var inga problem med det, Så du får väl förklara på ett sakligt sätt varför en nybörjare inte klarar av sådana.

Hej!
        Alla diskushobbyister skriv nu och dela med er av er kunskap,Mvh Ann-Mari
        Då kanske du kan börja med att dela med dig av din kunskap om varför en nybörjare inte ska börja med VF Heckel.

Och sen tycker jag att du ska vårda ditt språk!
        Senast redigerad av Wilhelm; 20 May 2007, 22:39. Anledning: tvungen att lägga till nåra rader.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9104

Hej!
          Håller inte med dig Alex experten kommer och höra av sig under kvällen på denna tråd,jo om jag har en uppfattingn om att diskus ska hållas i 16 grader så stämmer inte det för den trivs inte då/Ann-Mari
          Intressant. Knappt 1½ timme kvar.
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
            Du är den sista som ska snacka om och vårda sitt språk Wilhelm,jag minns en grej för något år sedan du var allt annat än vårdad i ditt språk då,nog om detta jag vet vad jag sagt och vet vad som gäller jag skulle aldrig sätta en Heckel VF i händerna på en nybörjare sen får du säga vad fasen du vill,/Ann-Mari

Kommentar

• Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3613

Hej!
              Du är den sista som ska snacka om och vårda sitt språk Wilhelm,jag minns en grej för något år sedan du var allt annat än vårdad i ditt språk då,nog om detta jag vet vad jag sagt och vet vad som gäller jag skulle aldrig sätta en Heckel VF i händerna på en nybörjare sen får du säga vad fasen du vill,/Ann-Mari
              Men du har ju inte sagt nått om vad du gjorde för fel när du hade dina heckel. Klart du vet vad som gäller, men hur ska vi veta ?!
              Mvh Alex

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Alex så här är det, jag hade kontakt med en tysk i Botkyrka söder om Stockholm där jag bor,det är nu många år sedan och han och hans kompis lurade helt enkelt på mig 3 st VFheckel,jag höll då samtidigt på och lära mig hurn mna hålelr enkla odlade varianter,vad jag nu förstår som jag inte då förstod var att när man håller Heckel så ska mna ha 30 grader i akvariet och en bestämt mått av surhetsgrad också samt ddet var något mer jag nu inte kommer på,nåväl jag körde det vanliga racet och höll dom som vanligt vilket resulterade i att dom mådde sämre och sämre,jag kontaktade min nestor och sa som det var,han blev fly förbaskad på desa två herra som lurat i mig att Heckel var lätta att hålla för nybörjare,han skällde ut dom efter noter sen sa han att man måste ha en del baskunskap för och kunna hålla Heckel VF,denna expert som jag nämt hela tiden har en enorm kunskap i diskushållning han har odlat diskus i en massa år jag menar diskusen har alltid sett ut ssom den gör en diskus är en diskus oavsett du sett den för 30 år sen eller nu,nåväl han är mycket skicklig och blev förbaskad över att jag blev lurad,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Alex så här är det, jag hade kontakt med en tysk i Botkyrka söder om Stockholm där jag bor,det är nu många år sedan och han och hans kompis lurade helt enkelt på mig 3 st VFheckel,jag höll då samtidigt på och lära mig hurn mna hålelr enkla odlade varianter,vad jag nu förstår som jag inte då förstod var att när man håller Heckel så ska mna ha 30 grader i akvariet och en bestämt mått av surhetsgrad också samt ddet var något mer jag nu inte kommer på,nåväl jag körde det vanliga racet och höll dom som vanligt vilket resulterade i att dom mådde sämre och sämre,jag kontaktade min nestor och sa som det var,han blev fly förbaskad på desa två herra som lurat i mig att Heckel var lätta att hålla för nybörjare,han skällde ut dom efter noter sen sa han att man måste ha en del baskunskap för och kunna hålla Heckel VF,denna expert som jag nämt hela tiden har en enorm kunskap i diskushållning han har odlat diskus i en massa år jag menar diskusen har alltid sett ut ssom den gör en diskus är en diskus oavsett du sett den för 30 år sen eller nu,nåväl han är mycket skicklig och blev förbaskad över att jag blev lurad,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3613

Hej!
                    Ja, diskusen är nog den samma förut som nu. MEN! Tillgången till bra finformation, teknik och foder som är så mycket bättre nu än då gör att tom. nybörjare kan få vildfångad fisk att må bra. Det beror som sagt på hur bra kvalité det är på fisken. Du kanske hade otur och fick skitfisk rent ut sagt. Jag har haft heckel i kranvatten i 28 grader utan problem. Det som är de kluriga med heckel och vf i överlag är att få dem o leka.
                    Mvh Alex

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                      Nej du alex det var ingen skitfisk jag står för det jag sagt nybörj ska inte börja med Heckel.Mvh Ann-Mari PS du om någon som surfar på amazondiscus borde inse det

Kommentar

• rent vatten
                        Användare
                        • November 2005
                        • 530

Hej!
                        Det är bra att ha en mentor, men jag tror att man ska lära sig av egna misstag för att lyckas?

Kommentar

• Micke.P
                          Användare
                          • April 2002
                          • 10

Vad ska man säga?

Ann-Mari...jag vet att det var du som startade tråden, men så fort någon har en annan syn på saker och ting än vad du har så verkar det som att du vänder taggarna utåt. Det är bättre att diskutera sakligt och korrekt så att det slipper bli "pajkastning".

Mvh
                          Micke

Kommentar

• mickeisle2005
                            Användare
                            • April 2007
                            • 9

Ärligt talat är du packad jämt Ann-Marie
                            Det finns dom som vill köpa kvalite på en gång och har riktigt goda kunskaper om vad man köper.nu har jag ju slutat med fesken ett tag och är bara här för fototråden men jag blir ju lite intresserad när det finns dom som kväver sig själva i sina inlägg.klart grabben ska ha vf om han vill han får väl bilda sin egen uppfattning eller hur
                            Ciao
                            Micke

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Klart att han får köpa sin diskus VF eller inte men det jag sagt står jag för är det så svårt och fatta,ni som inte begriper gå in på amazondiscus ooch lär er lite/Ann-Mari

Kommentar

• Micke.P
                                Användare
                                • April 2002
                                • 10

Ursprungligen postat av mickeisle2005
                                Ärligt talat är du packad jämt Ann-Marie
                                Som svar på din fråga...det tvivlar jag starkt på.

Kommentar

Arbetssätt...