Diskustråden!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Alex jag har snackat med en diskusexpert som både du och jag känner och vet du vem jag menar så borde du förstå bät tre,givetvist har lutt rätt och ha en uppfattning men det är skillnad på uppfattning och verkligheten,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Jag vet att edlund hållit på några år med diskus just därför förvånar det mig att han snackar mot bättre veto när det gäller VF,en diskusakvarist jag känner skaffade VF Heckel och trodde attt den skulle skötas som vanliga men tyvärr strök fiskarna med allihop/Ann-Mari
      Du kan inte dra alla över en kam. Misslyckades "han du kände" så behöver det inte betyda att alla är lika klantiga. Sen finns det massa andra vartianter än bara heckel inom de vilda. Varför inte pröva vanlig brun eller grön?
      Mvh Alex

Kommentar

• Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

Hej!
        Alex jag har snackat med en diskusexpert som både du och jag känner och vet du vem jag menar så borde du förstå bät tre,givetvist har lutt rätt och ha en uppfattning men det är skillnad på uppfattning och verkligheten,Mvh Ann-Mari
        Nej, vet inte vem det är. Finns fler "experter" än bara de du och jag känner. Vem är expert egentligen?

Uppfattning och verklighet är exakt samma sak i den här frågan.
        Mvh Alex

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Håller inte med dig Alex experten kommer och höra av sig under kvällen på denna tråd,jo om jag har en uppfattingn om att diskus ska hållas i 16 grader så stämmer inte det för den trivs inte då/Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
            Alex av respekt för experten vill jag inte namnge hoom här,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• edlund
              Användare
              • February 2005
              • 152

Hej!
              Alex av respekt för experten vill jag inte namnge hoom här,Mvh Ann-Mari
              Hur mångaVf har du själv haft annmari.Heckel tefe blåa ?

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Suck vad säger man....

Respektera andras åsikter annmari.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Lutt jag respekterar dina åsikter självklart men jag anser att du har fel.till edlund vill jag säga att för sisådär 15 år sedan när jag var ny på diskus så vart det två rövhål ursäkta uttrycket men det var vad dom var,dom lurade på mig 3 Heckel jag var helt omedveten om skötseln av dom trodde dom skulle skötas som odlade i min naivitet skötte jag dom så också vilket resulterade i att all 3 la av helt pga felskötsel denna expert som varit min nestor i många år fick nys om saken han blev lindrigt talat pissoft på dessa två gubbar en av dom var för övrigt från Tyskland han bad dom dra åt helvete sa åt dom att ni ska fan inte lura på Ann-Mari diskus för dyra pengar hon klarar inte Heckel ännu hon måste först lära sig odlade varianter,för den som undrar kan jag säga att denna expert hållit diskus i över 40 år och då bör man fanken veta vad man sysslar med han är enormt duktig kan jag säga han har betytt och betyder mycket fär min diskushobbyist,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

Diskushobbyn har ändrats markant sen du började med diskus Annmari. Förr var diskus svårare att få tag på, svårare att sköta och det toppfoder vi har idag fanns inte då. Det är två vitt skilda världar med dåtid och nutid. Dags att öppna ögonen lite? Frågar som edlund, när hade du VF diskus sist?
                    Mvh Alex

Kommentar

• edlund
                      Användare
                      • February 2005
                      • 152

Hej!
                      Lutt jag respekterar dina åsikter självklart men jag anser att du har fel.till edlund vill jag säga att för sisådär 15 år sedan när jag var ny på diskus så vart det två rövhål ursäkta uttrycket men det var vad dom var,dom lurade på mig 3 Heckel jag var helt omedveten om skötseln av dom trodde dom skulle skötas som odlade i min naivitet skötte jag dom så också vilket resulterade i att all 3 la av helt pga felskötsel denna expert som varit min nestor i många år fick nys om saken han blev lindrigt talat pissoft på dessa två gubbar en av dom var för övrigt från Tyskland han bad dom dra åt helvete sa åt dom att ni ska fan inte lura på Ann-Mari diskus för dyra pengar hon klarar inte Heckel ännu hon måste först lära sig odlade varianter,för den som undrar kan jag säga att denna expert hållit diskus i över 40 år och då bör man fanken veta vad man sysslar med han är enormt duktig kan jag säga han har betytt och betyder mycket fär min diskushobbyist,Mvh Ann-Mari

Då kan du väl förklara för alla på vilket sätt du missskötte dina heckel eftersom dom dog så vet folk att man inte skall göra det felet.

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Tycker det är dax för lite bilder från era diskusar.

Alex Y har du några på lager och Annmari du kan länka dina diskusbilder om du inte har listat ut hur man gör.

Kommentar

• Alexander Ylipää
                          Användare
                          • October 2003
                          • 3615

Här kommer lite bilder.

1. Hona

2. Heckelcross

3. Santarem hona, ynglens mor.

4. 3 måander gammal bild på lekparet
                          Mvh Alex

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

O så en bild på ynglen då de var dryga månaden gammal
                            Mvh Alex

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

grymt snygga firrar du har....

funderar starkt på att starta upp ett kar med diskus. Vad heter varianten som har vitt huvud och röd kropp "San Merah" eller nått men det verkar även finnas Marlboro med vita huvuden.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Jag tror inte Alex eller edlund förstår vad jag menar jag hoppas experten ifråga kommer upp på denna tråd snart han kommer och ge svar på frågor var så säker,sen lutt har jag bild på mina diskus men jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska få upp dom kan man inte mmsa bild till forumets webbmaster om man nu inte själv kan lägga upp dom vad tror du lutt?Mvh Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...