Tack för alla svar. När jag hör er så låter det definitivt som om det snart börjar vara dags att flytta ynglena. Hanen har nämligen börjat gräva igen och han tittar aldrig till ynglena längre. Även honan har börja slarva lite med yngelvården, hon jagar iofs inte undan ynglena med hon samlar inte heller ihop dem på kvällen som hon gjorde tidigare... Man ser dessutom att ynglena har spridit sig ganska rejält i akvariet, tidigare såg honan alltid till att de höll sig i en fin och kompakt klunga.
Hur ska jag göra när jag flyttar ynglena i så fall?
60liters karet har också några yngel så jag kan nog inte byta ut allt vattnet till vattnet från huvudkaret utan att dessa småttingar tar skada...
Kan man göra så att man tar hälften av vattnet från huvudkaret och hälften från yngelkaret? ...eller finns det en risk att ynglena tar skada då eftersom vattenvärdena kanske inte är så exakta som de borde vara?
Mvh Fredrik Isaksson
Hur ska jag göra när jag flyttar ynglena i så fall?
60liters karet har också några yngel så jag kan nog inte byta ut allt vattnet till vattnet från huvudkaret utan att dessa småttingar tar skada...
Kan man göra så att man tar hälften av vattnet från huvudkaret och hälften från yngelkaret? ...eller finns det en risk att ynglena tar skada då eftersom vattenvärdena kanske inte är så exakta som de borde vara?
Mvh Fredrik Isaksson
Kommentar