Vet inte om det är en skit känd sida men dem hade bra mycket bilder på olika malawisar från deras olika fångstställen.
Artregister
Kollaps
X
-
Artregister
Taggar: Ingen -
Tack för tipset
Den sidan var riktigt bra.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort. -
-
Kändes som ja hittade en heldel arter jag aldrig sett bilder på där innan.
Antar att många av dem inte heller finns på den svenska marknadenKommentar
-
Synd bara att en hel del av bilderna inte va något vidare.
Kollade som hastigast på vanliga arter som Auratus, Lombardoi och Greshakei med klart bleka och taskiga fiskar. Ger inte direkt rättvis bild.
Maylandia förresten, är det något nytt namn på Metriaclima eller är det folk som är oense om artindelningen?Kommentar
-
Ursprungligen postat av SacriumMaylandia förresten, är det något nytt namn på Metriaclima eller är det folk som är oense om artindelningen?Daniel AndréassonKommentar
-
Som jag har fattat de tycker de flesta vetenskapsmän att Maylandia borde gälla men att exempelvis Ad Konings tycker att de heter Metriaclima. Dock lite osäker på detta, nog bara något jag hört från någon, och det är ju inte alltid det stämmer...Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiSom jag har fattat de tycker de flesta vetenskapsmän att Maylandia borde gälla men att exempelvis Ad Konings tycker att de heter Metriaclima.Kommentar
-
Krångligt system det där, men vad jag kunde förstå finns för närvarande inget rätt och fel eller? Eftersom flera är oense om vilket det korrakta namnet är och borde vara.Kommentar
Kommentar