Berst min

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Unnar dig och alla andra låtskrivare de framgångar ni haft/kommer att få.

Kul att du också delar med dig av historierna bakom det hela. Som gravt musikintresserad för min del är det alltid kul med de olika sammanhang som en låt man känner till kan kopplas till.

Egentligen onödigt vetande ibland, men ändock trevligt, kalla det något av musiksavant för min del
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
      Att få uppskattning för nedlagt arbete är alltid trevligt.

Grekland har ju under några år varit synonymt med Elena och Antique, var det i samband med den senare som ni hade framgång? Vet ju att du även gjort annat till Elena på senare år.
      Jo det va vi som starta hela iden med att göra gruppen som Antique, vi ringde en kille vi kände i göteborg(som vi visste kände massa greker) och frågade om han visste 1 kille och en tjej som kunde sjunga, dom kom med tåget till sthlm 2 veckor senare så spelade vi in opa opa och på den vägen är det =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

Då kan jag som sista anekdot innan jag går och lägger mig berätta en sak som jag själv brukar nämna i samband med positionering på mina marknadsföringskurser; Lena Ph:s "Dansa i neon" är en låt jag spelat in i studio med minst tre olika artister i olika varianter. Låtskrivaren heter Tim Norell och skrev till Secret Service. Det intressanta är att det inte handlar om bara en låt(jfr melodifestivalen) utan minst lika mycket om uttryck, sammanhang och tidpunkt("timing").

Kommentar

• Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

Secret Service och då Ola Håkansson är väl vad jag förstått fortfarande en maktfaktor inom branschen, eller? Som det mesta i livet så är väl just mycket timing, tur, skicklighet och medvetna val som för en till okända marker och framgångar.

Kul i alla fall att du delar med dig av sådant

Sov gott nu !!!
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Gabbi
            • April 2002
            • 897

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
            Jag tycker att det var väldigt uppfriskande med att vi fick så mycket pisk som vi fick. Alla här inne var nog ganska säkra på att The Ark hade åtminstone top five helt hemma, men ack vad vi bedrog oss. Någon skrev att även vi i norden grannröstar - dagens understatement.

.
            Öh, nej. Personligen satt jag så här: när de vann den svenska uttagningen, och sedan var jag tvungen att gå och köpa uno och irmas skiva för att få höra dem mer...
            www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• dinajel
              Användare
              • November 2004
              • 569

Jag hade tippat att The Ark skulle komma på plats 17, så deras 18:e plats var hyfsat nära. The Ark har gjort en del riktigt bra hittar, men den där "Worrying kind" tillhör inte deras bättre.

I övrigt får väl Serbiens vinst ses som en halv seger för Sverige, för visst måste det väl ha varit det väl Lotta Bromés lillasyster som sjöng?

Personlig favorit: Ukraina! Helt galet! Telletubby möter diskokula. Den där koreografin kommer slå stort på dansgolven i sommar, sanna mina ord. Sen gillade jag den franska låten. Springer man runt i cirklar till en sån catchy melodi så måste man ju bara älska det!
              Daniel Andréasson

Kommentar

Arbetssätt...