Berst min

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • December 2005
    • 909

Tyckte Ryssland va bra!!! Skön låt!
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
      Hon som tävlade för Ungern var faktiskt vinnare av landets variant på Idol 2006.

Hennes röst var MYCKET bra och sjöng väldigt bra på engelska.
      Skönt o höra att det finns folk med koll =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

Jag tycker att det var väldigt uppfriskande med att vi fick så mycket pisk som vi fick. Alla här inne var nog ganska säkra på att The Ark hade åtminstone top five helt hemma, men ack vad vi bedrog oss. Någon skrev att även vi i norden grannröstar - dagens understatement.

Personligen tycker jag det ändå är kul att kolla då det numera är mer av en bred cabaret med olika nummer än som förr en folkmusikfestival. De bästa "numren" i år tycker jag var bulgariens rytmduo, georgiens småpsykedeliska poplåt, snyggbrudarna från Ryssland och attackflatan från serbien. Den som jag i hjärtat höll högst var den store försvararen av den sanna schlagern - Grekland. Nästan i klass med Cara mia.

Näe jag skojar inte, jag gillar t o m schlager. Lite störd är jag väl kanske då jag jobbat 10 år i musikbranschen med olika modern musik. Min bror är fortfarande kvar och skriver all musik till BWO och låtar till Alcazar samt producerar det mesta åt Lena Ph och Uggla. Vet att ni inte imponeras men jag är lite stolt.

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
          BWO och låtar till Alcazar samt producerar det mesta åt Lena Ph och Uggla. Vet att ni inte imponeras men jag är lite stolt.
          BWO har en del riktigt bra "låtar" tyvärr gillar jag inte gruppen med dess image alls men vissa av deras låtar är snyggt skrivna.

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

Ursprungligen postat av deelay
            Skönt o höra att det finns folk med koll =)
            Även en synth-diggande akvarist kan uppskatta bra vokala resurser, oavsett vilken genre det rör sig om

Att Serbien kommer högt upp var inte direkt oväntat i mina ögon. Kraftfull röst och smäktande ballad. Någon nämnde i samband med svenska uttagning att det lutade åt ballad-år, men tyvärr höll det inte hela vägen för Sonja Aldén i svenska finalen.

Ukraina som slutade som närmsta utmanare är ju ett skämt och tokig pryl som tyvärr en massa folk faller för och därför får hög poäng. Låten är ju bara pling plong och inget mer.

Angående Turkiets bidrag, så mistänker jag starkt att denna kommer att spelas en del på radio, och även komma i någon/några dansversioner också.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• m[A]use^
              Användare
              • December 2005
              • 909

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
              ...och attackflatan från serbien. .
              *asg
              Min zoon
              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
              http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Angående Turkiets bidrag, så mistänker jag starkt att denna kommer att spelas en del på radio, och även komma i någon/några dansversioner också.
                Tänk dig en bra sångare på den... skulle bli en smacker på dansgolven, iof kanske dom hyvlar till sången i studioverisionen =)

Kommentar

• Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

Angående BWO, och då i synnerhet Alexander Bard, så får man tycka vad man vill om honom, men en sak som han däremot har är fingertoppskänsla för vad som slår eller inte.

Är väl bara att titta tillbaka på Army of Lovers, Vaccum och nu senast BWO. Sedan att omge sig med bra låtskrivare gör ju inte det hela svårare att lyckas
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Kalle-Maja
                    Användare
                    • December 2004
                    • 1324

Angående BWO, och då i synnerhet Alexander Bard, så får man tycka vad man vill om honom, men en sak som han däremot har är fingertoppskänsla för vad som slår eller inte.

Är väl bara att titta tillbaka på Army of Lovers, Vaccum och nu senast BWO. Sedan att omge sig med bra låtskrivare gör ju inte det hela svårare att lyckas
                    Alexander Bard upptäckte jag långt innan brorsan började jobba med honom. Han är kanske lite väl effektsökande men ändå ett "geni". Min första kontakt med honom var i form av en låt som hette "Prostitution twist" under artistnamnet Barbie. Vi snackar 80-tal.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

Jodå, Barbie kommer jag faktiskt ihåg trots att det ju var några år sedan, något udda men som sagt, han har varit i branschen länge och gör sina inhopp då och då.

Förväntar mig att BWO kör vidare i kanske 2 år (max) till, sedan trappas den ned, Alexander hittar på något helt annat (han brukar ju göra det i perioder), och sedan återkommer inom musiken igen, när det åter börjar klia i fingrarna.
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• deelay
                        Användare
                        • September 2002
                        • 5394

Jag kan avslöja att jag jag och en gammal vän faktiskt var med och skrev en låt till schlagern för fler år sedan och producerade den låten som kom 3a i eurovision då =) Fast då tävlade låten för grekland och eftersom vi var från sverige så fick vi inte stå med som låtskrivare för då skulle den diskas så det blev dom 2 grekerna som stog som ensammna låtskrivare på den, lite kul va det då iaf =)

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

Att få uppskattning för nedlagt arbete är alltid trevligt.

Grekland har ju under några år varit synonymt med Elena och Antique, var det i samband med den senare som ni hade framgång? Vet ju att du även gjort annat till Elena på senare år.

Låter ju lite lustigt när man hör att en kille som G:son tävlar för 3 olika länder i euro- semi/finalen och i princip skulle kunna ha lyckats med ännu fler om röstningen gått hans låtars väg.
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Kalle-Maja
                            Användare
                            • December 2004
                            • 1324

Joakim, låt mig tillföra något till din tvåårsprognos. Såklart i all välmening. Alexander är 50 år och min bror 45. Båda har verkat aktivt i ca 25 år. Det enda som tyder på stagnation i deras fall är fildelningproblematiken men där det sannolikt för dom kommer bli en paradoxeffekt typ "de som hava komma få". Konkurrensen inom det professionella muskilivet är idag så stor(på min tid[för 10 år sedan] tot 200 pers exkl dansband och symfonimusik) att egentligen ingen kan ta sig in. Det vi hör som svenskt och nytt idag är bara tillfälliga band, "idolvinnare", dagsländor och lite pyttipanna. Ett uppfriskande undantag är kanske Göteborg där lite bästkustsk indie verkar skulle kunna göra musik till en konsertindustri.

Nädu, dom grabbarna är där för att stanna. Sant är att varunamnen växlat men Army of Lovers, Vacuum och BWO är egentligen exakt samma sak. Affärsmässigt.
                            Senast redigerad av Kalle-Maja; 13 May 2007, 02:01.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 7334

Att grabbarna är kvar för att stanna råder ingen tvekan om, däremot ger jag, precis som du säger, varumärket BWO max 2 år till, och sedan en avvaktan något/några år tills läget/viljan är det rätta för att sätta ihop något nytt igen.

Alexander m.fl kommer vi att se om och om igen...... det är vi eniga om. Entrepenörsskap är ett ord som jag förknippar med honom.
                              Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Kalle-Maja
                                Användare
                                • December 2004
                                • 1324

När det ändå verkar okej att hävda sig vill jag passa på att berätta att min största kommersiella framgång är att jag hade med en text på Herreys gylleneskoskiva (såldes i 400 000 ex). Näe, jag skrev den inte till dom utan hade förlagt en låt till Sonet som köptes av Herreys utan min vetskap. Ursprunget var en beställning av Hasse Carlsson(numera död och f d frontfigur i ungdomsbandet Noice). Dock mycket roligt när en kompis till mig ringer från Åhléns och berättar att "Classe, du har en låt med på Herreysskivan!"

Kommentar

Arbetssätt...