Berst min

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Berst min

Nu skulle det va kul o se Bert Karlssons min när han sitter i soffan o säger, vad vare jag sa =)
    Satan vad balkan tar över nu med sitt engagemang... helt otroligt.

Hon som tävlade för Ungern va nog den bästa sångerskan jag hört på länge som inte redan är känd, helt sjukt säker och grym med rösten.
    Senast redigerad av deelay; 12 May 2007, 23:40. Anledning: stavfel på namnet
    http://www.aquariumstockholm.se/
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10777

Håller med! Men jag tycker det är skönt att det byter "sida" lite och inte blir de självklara länderna jämt och ständigt. Sedan tycker jag också att det är grymt skönt att självgoda Sverige får sig en snyting...det är såååå tröttsamt att de ständigt tror att vi är bäst!

The Ark är ok, men låten är inte så himla fantastisk direkt...

Sverige är också väldigt idéfattigt och halva schlagerfinalen innehöll låtar som man kände "den där har jag hört förr". Låtskrivarna stjäl så det ryker och ingen reagerar...

För att ta ett exempel så var ju Andreas Jonssons låt rent plagiat...ändå så hyllas den i radio och överallt...nej surt Sverige!

Heja Serbien...vann dom?
    Senast redigerad av StefanL; 12 May 2007, 23:55.

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Nä det e sant men nu känns det lite som det va spiken i kistan för den här smörjan när det bara handlar om att rösta på grannen... inte mycket till tävling längre. Även vi i norden gör det.

Serbien vinner nog...

Min favoritlåt va ungerns men den som skulle kunna bli en stor hit med en bättre sångare är turkarnas låt, bra faktiskt, synd bara att han inte kan sjunga så bra =)

Kommentar

• bjerland
        NCS Medlem
        • December 2004
        • 64

Lägg ner skiten. Fullständigt ointressant med alla dessa grannlandsröster.
        Björn Erlandhsson, Skövde
        http://www.skovdeaf.se

Den som spar han har, men inte så roligt......

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10777

Jag håller med här också...det var fruktansvärt irriterande när t o m kommentatorerna förväntade sig röster hit och dit samt att de blev smått irriterade om vi inte fick högsta poäng av våra grannar. Nej det var verkligen ingen bra reklam för det blir inte bästa låten som vinner utan det land som har mest vänner som ger poäng. En del länder kunde ju ställa upp med rena skiten och ändå få 12 poäng! Det är bisarrt och det är fusk...

Kommentar

• m[A]use^
            Användare
            • December 2005
            • 909

Serbien va ju klart en bättre vinnare än föregående år som va den mest bisarra EVC någonsin i mina öron! Skönt o slippa höra Lordi ett år framöver i alla fall!

För övrigt såg The Arc väldigt ostadiga ut med sitt framförande idag! Tror Olas pojkvänn gjort slut lr något för han verkade riktigt osäker!
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Jag har en åsikt i ämnet men det vore att ge näring till ett helt meningslöst spektakel som media påtvingar oss.

För ingen kan väl påstå att det har nåt värde i övrigt menar jag, än att diskutera på jobbet närmast angränsande dagar efter festivalen?

Mvh Jari

Kommentar

• m[A]use^
                Användare
                • December 2005
                • 909

Enda positiva med EVC är väl att hela europa är involverat i något gemenskapt! Å det känns bra å stärka vår gemenskap. Hoppas att det gör det bara, så det inte blir osämja för att grannländerna röstar på varandra trots att det låter som scheisse!
                Min zoon
                -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!

Kommentar

• deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

Ursprungligen postat av jarinen
                  Jag har en åsikt i ämnet men det vore att ge näring till ett helt meningslöst spektakel som media påtvingar oss.

För ingen kan väl påstå att det har nåt värde i övrigt menar jag, än att diskutera på jobbet närmast angränsande dagar efter festivalen?

Mvh Jari
                  typ... fast skulle hon som tävlade för ungern släppa en platta så skulle jag garanterat kolla upp den =) för hon va grym på att sjunga.

Ursprungligen postat av m[A]use^
                  Enda positiva med EVC är väl att hela europa är involverat i något gemenskapt! Å det känns bra å stärka vår gemenskap. Hoppas att det gör det bara, så det inte blir osämja för att grannländerna röstar på varandra trots att det låter som scheisse!
                  Sämjan skapar osämja... det känns lite som att halva europa skriker "payback time" =)

Kommentar

• m[A]use^
                    Användare
                    • December 2005
                    • 909

Låt dom hållas! Bryter dom ihop för en dålig EVC tävling så låt dom! Vi andra som såg det för va det va kan väl hitta på något kul istället! Kanske skriva en låt ihop? Vet att Tony lirar gura bättre än vad alla i Lordi kan prestera ihop! Jag kan oxå dra några riff! Du o tingeling kan sjunga så målar vi oss som zombies o skriver wote for your neighbours på ryggen! O biffen är klar!

Har en bra refräng! Hard rock neighbour power!
                    Senast redigerad av m[A]use^; 13 May 2007, 00:34.
                    Min zoon

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Ursprungligen postat av deelay
                      typ... fast skulle hon som tävlade för ungern släppa en platta så skulle jag garanterat kolla upp den =) för hon va grym på att sjunga.
                      Ring och erbjud dina tjänster.
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• m[A]use^
                        Användare
                        • December 2005
                        • 909

Just det! Vi kan ju spela in schlager låten hos dig oxå deelay! Vad väntar vi på?
                        Min zoon

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10777

Du kan väl skriva en låt till nästa schlagerfinal Daniel...det är ju bara å göra som Bengtzing/Markoolio sjunger om.

Förresten hur går det med lokalen och varför har du döpt om dig på forumet till "musen"?

Kommentar

• m[A]use^
                            Användare
                            • December 2005
                            • 909

Ursprungligen postat av Malawe
                            Förresten hur går det med lokalen och varför har du döpt om dig på forumet till "musen"?
                            Blev inspirerad av att göra något innovativ o kreativt som du efter att du bytt från tricella!
                            Närå, bytte för det har under en längre tid varit mitt online namn mer än eraserx. Känner igen mig själv mer som mause... Därför! Hoppas du inte slänger in några fällor här på forumet bara! Say cheeeeese!

Lokalen... Luftdragning kvar å införskaffande av en jäkla massa glas, täckglas till 18 kar!!! Så det känns inte som det är så väldans mkt kvar!
                            Min zoon

Kommentar

• Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 7334

Hon som tävlade för Ungern var faktiskt vinnare av landets variant på Idol 2006.

Hennes röst var MYCKET bra och sjöng väldigt bra på engelska.
                              Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...