Uarus, skivtetror och växter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christern

Uarus, skivtetror och växter

Har bla uarus o skivtetror i min burk. Dessa små kreatur beter sig närmast som kor när det gäller växt konsumtion. Finns det några akvarieväxter som är möjliga att ha tillsammans med dessa vegetarianer?
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

Hej!
    Vad jag vet är nog dom en av dom värsta växätarna jag känner till,kanske kanske att du kan avleda dom genom att mata med grönt typ gröna ärtor .Annars vet jag inte om någon växt dom inte tycker om tyvärr..
    Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Leopoldi
      Användare
      • February 2004
      • 1082

Plast växter brukar klara sig en stund.

Kommentar

• Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

Ursprungligen postat av Leopoldi
        Plast växter brukar klara sig en stund.
        japp är nog den enda lösningen..
        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Ursprungligen postat av Christern
          Har bla uarus o skivtetror i min burk. Dessa små kreatur beter sig närmast som kor när det gäller växt konsumtion. Finns det några akvarieväxter som är möjliga att ha tillsammans med dessa vegetarianer?
          Inte vad jag vet. Möjligen växter med hårdare blad, t ex Anubias, Crinum och Javaormbunkar - MEN då gäller att du får proppa i dem grönfoder konstant. De enda djur jag vet i akvaristiska sammanhang som är värre växtätare än skivtetror är kräftor. Möjligen i konkurrens med Distichodus. En polare hade sådana för länge sedan och de bet även i plastväxterna tills de rasade ihop. De åt inte upp dem, men verkade glömma bort att de redan smakat på dem så de tog ett bett då och då. Fullt med plastbitar på botten...

Hilsen,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Vass eller nagan Cyperus som papyrus eller parasollsav kanske? Bambupinnar ger en "vaxtliknande" kansla, men de blir bruna lite for fort tycker jag.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...