Stipendiefiskar på vift

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perikles
    Användare
    • December 2005
    • 658

Ursprungligen postat av Tony
    Ojoj.. odlat eller vf? Det där lät inte kul alls
    Odlat, de vildfångade ville han inte sälja p.g.a buksot, det var någon pryo som matat fel.
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Perikles
      Användare
      • December 2005
      • 658

Ursprungligen postat av blackened
      Jahaa, jag trodde du menade att dom var av utomordentligt dålig kvalité = mkt svart Tur att inte så var fallet då...
      Jo, så var fallet. Trist, det känns som hela stipendieprojektet går om stöpet.
      Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
        Banned
        • April 2007
        • 132

Ursprungligen postat av Perikles
        Odlat, de vildfångade ville han inte sälja p.g.a buksot, det var någon pryo som matat fel.
        ja nu fattar jag mer och mer varför jag inte har skickat fisk med buss, jag har alltid sagt att jag vill att folk ska se min fisk först innan jag säljer den.
        jag har levererat fisk 2 gånger, utan att kunden har sett den innan, en till linköping och en till till stockholm, båda hade något att säga om fisken efteråt, och det har varit negativt.
        så det vill jag säga till dom dom som funderar att skicka fisk som inte kunden har sett, gör inte det.
        en liten parentes jag har sålt tusentals av fisk till affärer och grossister och även kunder som har sett fisken först innan han har köpt den. och där har jag inte fått något klagomål.mvh janne

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
          Banned
          • April 2007
          • 132

Jo, så var fallet. Trist, det känns som hela stipendieprojektet går om stöpet.
          ursäkta vad gav du för dom och hur stora var dom.
          var dom svenskodlade, eller var sjöodlade i burundi, berättade kent hur dom såg ut, var det parvis, eller var det bara yngel, många frågor.janne

Kommentar

• Perikles
            Användare
            • December 2005
            • 658

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
            ursäkta vad gav du för dom och hur stora var dom.
            var dom svenskodlade, eller var sjöodlade i burundi, berättade kent hur dom såg ut, var det parvis, eller var det bara yngel, många frågor.janne
            1. 150:- för de stora ca 7-8 cm, 110 :- för de små 3-4 cm.
            2. Svenskodlade
            3. Lite vagt, han talade inte om att de såg ut som uppånervända V:n om det är det du undrar över.
            4. Troffar säljs oftast i grupp, så även i detta fallet. 15 stora å 5 små.

Ge dig till tåls så ska du få se en bild imorgon.
            Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
              Banned
              • April 2007
              • 132

1. 150:- för de stora ca 7-8 cm, 110 :- för de små 3-4 cm.
              2. Svenskodlade
              3. Lite vagt, han talade inte om att de såg ut som uppånervända V:n om det är det du undrar över.
              4. Troffar säljs oftast i grupp, så även i detta fallet. 15 stora å 5 små.

Ge dig till tåls så ska du få se en bild imorgon.
              ja det känns ju lite som att du också få ge dig lite till tåls och låta körsbären gå till sig innan du sågar ditt projekt efter bara ett dygn, i och med att det inte är fullt utvecklade troffar som har varit på väg i 2 dygn, så är det kanske lite tidigt att säga att dom inte kommer att bli bra.
              jag tycker att du bara ska vara glad att dom lever, efter dom strapatserna dom har varit med om, mata försiktigt dom första 3 månaderna, sedan kan du komma igen och klaga att fiskarna är dåliga.
              jag kan ju säga att det var ett väldigt billigt för troffar i den storleken, om man köper dom i zooaffär.janne

Kommentar

• jonre723
                Användare
                • October 2004
                • 439

20 troffar är ju inte direkt många... Hur många är det totalt som omfattas av projektet?
                Och så är det.
                /J

Kommentar

• Perikles
                  Användare
                  • December 2005
                  • 658

Ursprungligen postat av jonre723
                  20 troffar är ju inte direkt många... Hur många är det totalt som omfattas av projektet?
                  Jag har 50 egna i diverse storlekar. Men jag hade hoppats få ut tre testgrupper.
                  Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• jonre723
                    Användare
                    • October 2004
                    • 439

Aha. Vad har du för tidsaspekt då?
                    Och så är det.
                    /J

Kommentar

• Perikles
                      Användare
                      • December 2005
                      • 658

Aha. Vad har du för tidsaspekt då?
                      Jag har talat om för styrelsen att detta kommer att ta lite tid. Så min idé var att publicera artiklar vart eftersom. Jag har några honor som tuggar samt lite yngel. Men det hade varit kul med en testgrupp som var klockrena i teckningen, alltså röda runda symmetriska körsbär. Jag har ungefär 10 sådana själv, men jag hoppades få ut tio till i den här sändningen som hälsade på hos Deelay i Solna.
                      Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• jonre723
                        Användare
                        • October 2004
                        • 439

Mm, det är ett projekt som kommer att ta år.

Jag har själv 60 Bulu Point, varav nästan alla har runda fina fläckar. I nuet ser det ut som att det bara är någon som kommer att få yxan...
                        Och så är det.
                        /J

Kommentar

• Perikles
                          Användare
                          • December 2005
                          • 658

Mm, det är ett projekt som kommer att ta år.

Jag har själv 60 Bulu Point, varav nästan alla har runda fina fläckar. I nuet ser det ut som att det bara är någon som kommer att få yxan...
                          Intressant, hur nära Öland ligger den här skogen du bor i? Du kanske vill avvara ett tiotal till en hyffsad penning för ett projekt i allmännyttans tecken?
                          Undvik yxa, de fula å lytta kan få simma hos mig, jag har ju några till som sagt.
                          Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Falköping Andreas
                            Användare
                            • February 2006
                            • 1214

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
                            ja det blir nog kanon andreas, och jag tror att hannarna blir mer röda utav astaxanthinet, och honorna kanske får mera orange i sig.
                            det kommer att bli en verkliga färgklickar i akvariet mvh janne
                            Jo men grejjen är den att vill man ha orange färg på honorna ja då kan man ju lika väl skaffa pemba.... Jag vill ju ha den rena starka gula färgen på honorna o inte orange... Det e ju kontrasten hane hona som är så snyggt på kirizan.
                            http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• jonre723
                              Användare
                              • October 2004
                              • 439

Intressant, hur nära Öland ligger den här skogen du bor i? Du kanske vill avvara ett tiotal till en hyffsad penning för ett projekt i allmännyttans tecken?
                              Undvik yxa, de fula å lytta kan få simma hos mig, jag har ju några till som sagt.
                              Linköping närmare bestämt. Just för dagen är jag inte å sugen på att göra mig av med några, men blir det så att det ska gallras ett flertal vid ett och samma tillfälle ska jag tänka på dig.
                              Och så är det.
                              /J

Kommentar

• cichlids4fun
                                • April 2002
                                • 3109

Tja Jonne.

om du vill kan du kika på mina, jag har säkert ett 20 tal yngel som går i mitt kar, dock har jag inte studerat dem ingående om de har fina fläckar men det kan väl du få göra själv.....
                                Mvh
                                Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...