vem är mest för den för till malawiciklider??? och tangiyanciklid?????
lätt odling??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
mitt hemma nu den idag är den för mest på ps.sp"acei" många yngel är tre eller fyra klart.. samma med metria.esthera rödzebra honor ofta munruvare där oxåå fem-sex ggr i år.. kul att jag är mest intresserad ta mer på den annan arter fiskar så klart klart och lite mätt med lättare metria,esthera röd zebra så klart många många många.. skojj med annan fiskar.. är många säger svårt ps.sp"acei" fått yngel??? eller hur dåå???375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel... -
Menar du vilka fiskar som är lätta att få till lek? Lombardoi som jag har leker ofta verkar det som. Jag har även sett honan vakta sina yngel efter att de blivit utsläppta. Det var roligt.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertMenar du vilka fiskar som är lätta att få till lek? Lombardoi som jag har leker ofta verkar det som. Jag har även sett honan vakta sina yngel efter att de blivit utsläppta. Det var roligt.375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av RatzTanganyika måste väl vara prinsessorna, typ Neolamprologus brichardi och N. pulcher.375 LITER Malawi arter..
-
mestlekta jag haft var afra chimate.. hade en grupp på 13-14st, dock ungdjur men hade två tre honor tuggandes efter varje vattenbyte.. könsfördelningen låg på 6hannar å resten ev. honor.Kommentar
-
Tangayika ja då säger jag lätt! L.multifasciatus, sköter sig själv bara vänta så blir de fler. roliga gynnareKommentar
-
I lokalen har jag drygt 20 L. trewavasae, ungefär 50/50 hannar och honor. Det är alltid ett par/tre honor som tuggar. För ett tag sedan gick ALLA honorna och tuggade samtidigt - rätt spejsat att se. Fick ett gäng demasoni i slutet av april också, och såg första avlekta honan igår. Min röst på enklaste Malawi landar i vart fall på någon Mbuna.
Tanganyika är lite svårare, även med enkla firrar som Prinsessor så kan det strula i parbildningen. Lätt hänt att någon firre stryker med då. Funkar parbildningen däremot så är många av substratruvarna från Tanganyika attans lättodlade.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoI lokalen har jag drygt 20 L. trewavasae, ungefär 50/50 hannar och honor. Det är alltid ett par/tre honor som tuggar. För ett tag sedan gick ALLA honorna och tuggade samtidigt - rätt spejsat att se. Fick ett gäng demasoni i slutet av april också, och såg första avlekta honan igår. Min röst på enklaste Malawi landar i vart fall på någon Mbuna.
Tanganyika är lite svårare, även med enkla firrar som Prinsessor så kan det strula i parbildningen. Lätt hänt att någon firre stryker med då. Funkar parbildningen däremot så är många av substratruvarna från Tanganyika attans lättodlade.
Hilsen,
P
Bland happlisar skulle jag säga red empressKommentar
-
jaa min lab.trewavasae"occra f1" hona har inte spytt den yngel än och gått över tre veckor och halv hur så den är klart munruvare kvar den och andra ps.sp"acei" har färdigt spytt sin yngel den nyss oxåå i 91 liter akvarium.. skall jag ta den hand henne i min händer eller hur dåå?? jag har runt lite större 12-13mm yngel den av ps.sp"acei"i 74 liter akvarium.. skall jag ta den lab.trewavasae hona i min händer eller vänta dåå????375 LITER Malawi arter..
-
Ursprungligen postat av pallehAntar att du menar om du ska tömma henne..här är en bra film om det
http://www.cichlid-forum.com/videos/stripping.php375 LITER Malawi arter..
-
Jag använder själv ett hår spänne som ja hitta hemma och silikonerade in änden på den
och det funkade riktigt bra enligt mejKommentar
-
Ursprungligen postat av pallehJag använder själv ett hår spänne som ja hitta hemma och silikonerade in änden på den
och det funkade riktigt bra enligt mej375 LITER Malawi arter..
Kommentar