jag är lite rädd och försiktig om den klart den fisk så låta den lite tag till.. vill inte bli olycka så hänt..
lätt odling??
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av classevem är mest för den för till malawiciklider??? och tangiyanciklid?????
tanganyikasjön är lättare få hem-odling yngel mest är: neol.brichardi "prinsessan"
afrikaciklid är lättare få hem-odling yngel mest är:pelvicachromis pulcher "palettciklid"för små arter.
tilapia mariae "marys ciklid"för stor
viktorasjön vet inte vilka bra den fisk så jag känner inte till.. men kul prata om olika arter..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ursprungligen postat av pallehJag använder själv ett hår spänne som ja hitta hemma och silikonerade in änden på den
och det funkade riktigt bra enligt mejKommentar
-
Lättast att odla i både Malawi- och Tanganyikasjön borde vara Astatotilapia burtoni. Skitlätt att odla och finns i bägge sjöarna.....
Äh, vilken som är lättast är egentligen omöjligt att säga. Vet en storodlare som med två stora grupper av den erkänt lättodlade L. caeruleus Golden inte fick ett yngel under lång tid, medans andra fick så många att de hade problem bli av med alla. En intressantare fråga vore vilken art i respektive sjö som var det motsatta, d.v.s. mest svårodlade. I Tanganyikasjön är det lätt nämna en art : Neolamprologus sexfasciatus. "Orginalvarianten" ( vit-blå-svart ) är ännu inte odlad i akvarium medans många har lyckats med de gula varianterna.
Nu avvek jag från ämnet en smula.....Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzJag tar bara ett tag över huvudet på fisken och öppnar munnen med tummnageln sen för jag bara fisken fram o tilbaka ett par gånger i vattnet sen är det klart
Och jag tycker det är lättare att trycka lite lätt på gällocken speciellt på ej fullvuxna honorKommentar
-
Ursprungligen postat av pallehAntar att du menar om du ska tömma henne..här är en bra film om det
http://www.cichlid-forum.com/videos/stripping.php375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
Kommentar