Ursprungligen postat av Ove Planstedt
kungfisk??
Kollaps
X
-
Tony Englund -
Ursprungligen postat av Tonybland malawi, men viejan var tänkt som foderfisk till rovisarna.. gick väl sådär
rovisarna blev foderfisk åt viejan istället ? är det de du menar ?
haha
fusco är ju en jävla tuffing iaf de ex jag sättKommentar
-
kungen i karet...snarare kungarna hos mig!! alla mina m.zebra är ganska elaka mot dom andra inte minst sinsemellan ibland.... dom är orsaken till att mina små aulonocaror alltid är så magra160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
det är nog två som bestämmer Tyrannochromis nigriventer,
Champsochromis caeruleus i min burk det är dag till dag mellan dom tvåKommentar
-
Kan säga att efter haft malawi i många år och CA i några år så är dom ganska olika till sättet iaf i mitt kar ,den beslutsamheten som CA besitter finns inte när det gäller Malawi och då menar jag reviret skyddande, speciellt tror jag att det mesta beror på deras olika sätt ang,yngelvård.Senast redigerad av Micke Jarhl; 09 May 2007, 17:15.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Prova att sätta i en ensam tropheus bland ett gäng CA efter som han blir ensam och det inte finns några artfrender att bråka med så kommer han att tracka varenda fisk i karet och vinner helatiden på grund av han är dubbelt så snabbKommentar
-
den som provar få se ...beror helt på vilka CA där går..ett ensamt stort dovii eller Motaguense par så lär han inte bli gammal där imot ett stort par Veija synspilum skulle inte hinna med i svängarna det kan jag hålla med dom...Har märkt att mina Cichlasoma grammodes är och blir riktigt giftiga vid sitt revir både capintes och loisellie fick vika ner sig på slutet ...i mitt kar håller ett stort par pearsei högra sidan av karet ca 60*60cm till vänster har ett V.Synspila par i mitten går ett loisellie par .sen bakom min BTN bakgrund har mitt Petenia splendida par tagit sitt revir ..inga andra fiskar kommer in där numeraSenast redigerad av Micke Jarhl; 10 May 2007, 01:22.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke Jarhlden som provar få se ...beror helt på vilka CA där går..ett ensamt stort dovii eller Motaguense par så lär han inte bli gammal där imot ett stort par Veija synspilum skulle inte hinna med i svängarna det kan jag hålla med dom...Har märkt att mina Cichlasoma grammodes är och blir riktigt giftiga vid sitt revir både capintes och loisellie fick vika ner sig på slutet ...i mitt kar håller ett stort par pearsei högra sidan av karet ca 60*60cm till vänster har ett V.Synspila par i mitten går ett loisellie par .sen bakom min BTN bakgrund har mitt Petenia splendida par tagit sitt revir ..inga andra fiskar kommer in där numera
Inga vatten byten slog bara på lite när det behövdes ändå var dom fina i färgen och så ut att må bra
Ibland undrar jag om det inte är för man är så petig som gör att fiskarna är så känsliga i dagKommentar
-
Högst i rangordningen är en av mina metraclima big blotch masinje, plus min f.katale hane. Sen har jag flera st. andra under som ständigt försöker ta plats i karet.
Men m.blotch har tagit ett permantent revir som ingen lyckats ta ifrån honom, o f.katale tar lite provisoriskt var han vill. Sen ständigt maktkamp mellan min polit hane o johanni hane. Men dom ligger klassen under blotch o katale. Längst ner på skalan kommer nog min stackars red empress hane. Kommer inte ihåg senast han färgade ut ordentligt! Ska ordna till min uppsättning i karet när jag får lite plast över i andra kar! Färre arter o istället komplettera dom jag gillar med fler.Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Kommentar
-
ja jag plocka bort den kung fisk nu och så inte finns metria.callianos så såld den till en affäre så nu har jag den två mellan metria.rödzebra mellan ps.crabro som kung där misstaget. så klart den är bra fint fiskarna där hemma..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
ja nu är min ps crabro kungfisk den bestämmer hane som svartkol färg..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
Kommentar