Fungerar bactopur mot svamp?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

Fungerar bactopur mot svamp?

Jag har en Geophagus Proximus som har drabbats av något underligt..

Den hade till en början ett sår på ryggdfenan som det blev lite mjölkaktigt kring.
    Ett par dagar senare så hade han även fått denna beläggning på innerdelen av bröstfenan.
    Ny har fenan lösts upp och det är bara fenstrålarna kvar och runt dem har han svamp.
    I samband med att det bröt ut på fenan så såg jag även att den hade ett avlångt sår bakom huvudet och att de nedast vill andas på ena gälen.

Jag har flyttat de till ett eget kar med salt och bactopur i.

Det sora karet har jag saltat det med och lagt i en annan medicin som jag inte kan komma på namnet på nu, men den skulle ta svamp, fenröta och andra bakteriella infektioner och verkar vara svensktillverkad.

Min undrar är huruvida bactopuren hjälper på den drabbade fisken eller om jag kanske skulle medicinera med min andra medicin i stället.
    MVH

Kristofer
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

Ursäkta min dåliga stavning!
    MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

Ingen som vet?
      MVH

Kristofer

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Nu har jag aldrig haft fenröta på mina fiskar de senaste 20 åren. Furamor ska hjälpa och det bästa är nog att ha fisken i ett litet akvarium tills den är frisk.

Var väldigt observant om andra fiskar får samma symptom.

Såna sjukdomar brukar fiskar få ner de är nedsatta och vattnet inte är i bra skick.

kolla länken http://www.akvarieshopen.com/furamorp-4x35g-p-1048.html
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...