Nitrit?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pejan
    Användare
    • May 2005
    • 204

Medlet jag hade i heter Aqutan och skall fungera så att det binder upp tex koppar i vattnet. Vet att vissa kan vara lite skeptiska mot sådant, men i mitt fall verkade det som att det funkade. Då alla leptosomer var dåliga tillsatte jag detta (dubbel dos), gjorde inget vattenbyte eller så och nu mår det hur som bra igen.

Tycker du skall försöka göra vad du kan för att fixa vattnet så att du kan välja de fiskar du vill ha och inte vad vattnet vill ha. Sedan kanske man inte skall se aqutan som något man behöver ständigt, utan snarare som en kortsiktig lösning. Prova att göra mindre vattenbyten men oftare, då kan du köra i riktigt kallt vatten och slippa att tempen sjunker så mycket i akvariet.

Hälsar Peter

Kommentar

• johho
      NCS Medlem

• March 2007
      • 1825

Nu har minst 2 till dött. Så nu är det storstädning. ut med gruset och lägga i blästersand. Ut med alla stenar. Får vara lite sterilt ett tag. Men nu jävlar ska fiskarna leva.

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1825

Nu är det bara 2 leptosoma kvar. Resten har dött. Har verkligen försökt allt nu. Nu låter jag skiten vara så ser jag om calvusen och leleupin överlever. Men tvivlar på det. De är inte ens lite intreserade av mat.

Är så sjukt förbannad nu.

Kommentar

Arbetssätt...