Fiske tråden 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolle
    Användare
    • November 2005
    • 41

    #61
    ang. vandia så nu under sommaren är det i mina ögon inget jätte bra fiske.... bättre på vintern när det är svinkallt. då kommer den stora torsken in, över tio på kroken e inga problem. nu under sommaren känns över fyra stort...

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • February 2007
      • 697

      #62
      Jag märkte det Jolle. Fast jag gillade att man slapp sitta i båten i 1,5h innan man kunde börja fiska. Sen hade ju torsken inte samma storlek som man är van vid från Norge, men det skyller vi på sommaren. Min största torsk vägde 2,4kg och det verkade som om ingen annan heller fick särskilt mycket större. Kanske 3,5-4kg var störst på båten.
      På hösten kommer jag definitivt att åka på sillfiske i alla fall.

      Hade jag lyckats posta ett foto med, så hade ni fått se en horngädda och mig.

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • April 2007
        • 1147

        #63
        Ursprungligen postat av Rembrandt
        Jag märkte det Jolle. Fast jag gillade att man slapp sitta i båten i 1,5h innan man kunde börja fiska. Sen hade ju torsken inte samma storlek som man är van vid från Norge, men det skyller vi på sommaren. Min största torsk vägde 2,4kg och det verkade som om ingen annan heller fick särskilt mycket större. Kanske 3,5-4kg var störst på båten.
        På hösten kommer jag definitivt att åka på sillfiske i alla fall.

        Hade jag lyckats posta ett foto med, så hade ni fått se en horngädda och mig.
        är den bra sillfiske i helsingsborg vid råå eller vandia i västhemmet båt där så jag haft fiskat där nån ggr där så skojj fiska med silllar den så klart jobbigt rensat alla i hela ikväll.. skojj fiska så klart.. gott att äter den fiskar..
        Senast redigerad av classe; 16 July 2007, 02:46.
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • jolle
          Användare
          • November 2005
          • 41

          #64
          förra vintern drog jag två på sju samtidigt och största på båten var över 15kg men det är när dom kommer för att leka vid sundet under vintern. nu så ska man vara glad för runt 4kg. men sant, det är skönt att man slipper åka halva trippen. man kör ju bara rakt ut i sundet sen släpper man i direkt

          Kommentar

          • discusred
            Användare
            • June 2004
            • 851

            #65
            Ursprungligen postat av classe
            är den bra sillfiske i helsingsborg vid råå eller vandia i västhemmet båt där så jag haft fiskat där nån ggr där så skojj fiska med silllar den så klart jobbigt rensat alla i hela ikväll.. skojj fiska så klart.. gott att äter den fiskar..
            Är det fiske ifrån land, så är det västhamnen som gäller till sill.
            Samma sak med horngädda, västhamnen och då räcker det med att stå på stenarna innan du kommer ut på piren.
            Onödigt och ta båt till horngädde fiske, lika bra på land.

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • April 2007
              • 1147

              #66
              Ursprungligen postat av discusred
              Är det fiske ifrån land, så är det västhamnen som gäller till sill.
              Samma sak med horngädda, västhamnen och då räcker det med att stå på stenarna innan du kommer ut på piren.
              Onödigt och ta båt till horngädde fiske, lika bra på land.
              jaa förlåt jag skrev fel den och den glömt jag många år den sista i mitten 90 tal har jag varit där själv o kommer inte ihåg namn där så du har rätt västhamn.. jag skrev fel är västhemmet.. men jag tycker där är bra fiska med den horngädda där och samma med sillar i hösten och rödspättar och sandskudra där oxåå.. o kan hänt torsk oxåå.. skojj fiska heller vid kustfiske.. samma med havsfiske..
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

                #67
                Gösfisket har varit minst sagt uselt iår men ikväll höjde jag ribban till 7 kg!
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

                  #68
                  grattis!, 7kg för en gös är otroligt bra-vad är rekordet?, nuförtiden blir det mest flugfiske för min del.
                  Senast redigerad av specmats; 06 August 2007, 13:38.
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • Hank
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1321

                    #69
                    12007gram
                    Swedish Fishguiding Tours med sportfiskeguide Mikael Puhakka i spetsen har guidat professionellt sedan 1998, och fiskar bl a: laxtrolling, spinnfiske, trolling,
                    /#378 Hank
                    Zoonen:
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                    NCS medlemsbilder:
                    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                    Kommentar

                    • specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

                      #70
                      Ursprungligen postat av Hank
                      ja där ser man! "bara" 5 kilos marginal
                      Tropheus Duboisi halembe, so
                      Melanochromis Auratus, vf
                      Synodontis Petricola, odlade

                      Akvarie-setup (Salt)

                      Kommentar

                      • ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

                        #71
                        Ursprungligen postat av specmats
                        grattis!, 7kg för en gös är otroligt bra-vad är rekordet?, nuförtiden blir det mest flugfiske för min del.
                        Tack tack! Faktum är att jag inte hittade vågen så jag fick jämföra med mina katter . Vi tror faktiskt att den var närmare 8 kg men inom familjen enades vi om sju panner... Inte så jävla petigt

                        Kanman äta såna gösar?? Är mest inne på file` från 1 - 2 kilosar. Nån som har nåt bra recept?
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • April 2007
                          • 1147

                          #72
                          ja jag fick den en gädda på 6.1kg och är 100cm långt,, den tog op trolling en wobbler. i västerssjön cirka 21.30 igår ikväll o den fel napp för gädda att jag skulle fiska efter gösar själv.. .. o även fick oxåå två gösar den i måndagskväll den bra reslut 1.3 o 2.1 kg den är 52cm o 61cm i öresjön... bra nappar.. o nån även två små gäddor oxåå..skoj fiska heller..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • HenrikV
                            Användare
                            • February 2007
                            • 697

                            #73
                            Kom hem för ca. 3,5 timmar sen från min 2,5 veckor långa Norrlands-och Norgeresa. Abborre, gädda, sik, öring, harr, torsk, Sej, Kolja, Lubb, Uer och Vitlinglyra fick jag. Vikter vet jag inte, men Några Uer, abborrar och Lubbar kom upp i rätt bra storlek. Och en harr på ca. 0,5 kilo.

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • April 2007
                              • 1147

                              #74
                              ny för mig en gäddan igen på 5.2kg o 93cm långt i öresjön.. fel den fiske så skulle vara gös.. och har kommit blir åska så vi bryta efter 21.30 hemma. så inte kan forsätta fiska i kväll-natt med gösfiske där. så blir jag förbännad.. så fel på väder där.. men lyckligt med gäddan så okej.. fel den fångt..den du ser den jag tog gäddan i tisdags oxåå på 6.1kg o 100cm i västersjön (v.öresjön)..
                              Senast redigerad av classe; 11 August 2007, 04:47.
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              • Banderad
                                Användare
                                • February 2006
                                • 3479

                                #75
                                Nu blandar jag mig i tråden. Fick idag en gädda på 7,8 kg (103 cm). Den högg på en Westins wobbler under dagens sista kast. Hade Jerk-bait fiskat en del, men gick på slutet över till vanligt spinnfiske. Nytt personligt rekord för min del. Lite synd att man inte kan lägga in en bild i den här kategorin, får väl lägga in en i fiskbildstråden (eller blir man hängd då?).

                                /Jocke

                                Kommentar

                                Arbetssätt...