Vad kan man göra?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

Tycker att tråden är helt ok just nu.
    Det är ju jättebra tips som framkommit.
    Det är klart att man kan ha en åsikt som man senare inte kan står bi.
    Jamenar jag lär mig något nytt varje dag. Därför ändras mina åsikter efter det.
    Massor av människor säger en massa saker som dom senare backar från, ochdet är ett tecken på utveckling inte svaghet.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Jag raderade inlägg där det förekom saker som "sätta yxa i dörren", "idiot" och lite andra liknande uttryck. Håll sådant för er själva, så blir allt så mycket trevligare.

Om denna tråden är rätt eller fel vet jag faktiskt inte, men eftersom trådskaparen inte är anonym borde det vara okej.
      Tony Englund

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Det låter som att alla tror att det är någon forumsdeltagare
        men som jag förstår det kan vem som helst sätta in en annons vilket betyder skojaren kan vara vem som helst
        får man fråga har inte alla blivit lurad någon gång (betyder inte att det är okej)
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Jodå jag har blivit lurad på nätet.
          Därför är denna typen av trådar extra viktiga. Micke`s och blackened`s tips på "försäkring" är strålande exempel på vad man kan göra på Trådöverskriftens fråga.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Ola Svensson
            • April 2002
            • 14633

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Det låter som att alla tror att det är någon forumsdeltagare
            men som jag förstår det kan vem som helst sätta in en annons vilket betyder skojaren kan vara vem som helst
            Hej

Manga som har svarat vet vem det galler. Jag har raderat namn och anvandarnamn eftersom att det bryter mot foljande forumsregel:

§3 "...spridande av negativ information om/mot enskilda personer... är ALDRIG accepterat".

Har ni kommentarer pa regeln eller mitt beslut sa galler foljande regel:

§16 Diskussion om låsning av trådar, borttagning av inlägg och liknande tas upp med moderator för respektive avdelning eller webbinfoansvarig via e-post, ALDRIG via forumet. Klagomål på det jobb moderatorer utför skall tas upp med webbinfoansvarig som sitter i styrelsen. Kritik skall vara konstruktiv och saklig.

Eftersom att det var jag som gjorde detta sa kan ni forstas kontakta mig istallet for ansvarig for avdelningen "Ovrigt".

Sedan haller jag helt med LN i hans inlagg sa fortsatt diskuttera sakfragan.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Nu är det helt ok när namnet inte är utsatt och hatinläggen är borttagna. Tycker dock folk skall vara mer försiktiga.

Inte så konstigt demonstrationer ballar ur! Det är ju så lätt att hänga med i stenkastningen om man själv inte måste kasta första stenen. Ofta vet man inte ens vad man demonstrerar emot. Det bor en liten revolutionär inom många märker man tydligt!
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• blackened
                Användare
                • January 2005
                • 1042

Jag är inte särskilt förvånad att diskussionen vreds åt det här hållet. Jag håller till på lite olika forum på nätet och det här slår dom flesta vad gäller att styra upp diskussioner där någon riskeras att komma i kläm, både på gott och ont. Inget illa menat.
                Dom som läste tråden tidigare vet vem jag riktar mig mot och han har själv berättat ett par gånger via telefon att filtret aldrig skickades av anledningar jag aldrig skulle hänga ut här, DOCK så har han ett flertal gånger tagit emot kontonummer och lovat att sätta över pengar genast. Jag vet också till hundra procent att det är personen i fråga jag har fått kontakt med eftersom jag haft lite kontakt med honom tidigare och fått ett schysst intryck, det var mycket därför jag inte tvekade att sätta över pengar i förskott. Läxan är lärd.
                Sedan Zaphi ger du sken av att tycka att 600:- är en skitsumma som inte så många borde bry sig om. Spelar det någon roll hur stort belopp det handlar om? För mig är 600:- 2/3 av min månadsinkomst så frågan är väl ändå i högsta grad relativ?

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Det spelar ingen roll om det är 600kr eller 60000kr. Ciklid.se är inte ett ställe där man hänger ut folk på det viset, vad de än gör för fel. Det är inte ett ställe där man sprider negativ information om enskilda individer. Det finns andra vägar att gå. Så är det bara...
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• tezz
                    Användare
                    • February 2006
                    • 1069

Ursprungligen postat av Zaphi
                    Det spelar ingen roll om det är 600kr eller 60000kr. Ciklid.se är inte ett ställe där man hänger ut folk på det viset, vad de än gör för fel. Det är inte ett ställe där man sprider negativ information om enskilda individer. Det finns andra vägar att gå. Så är det bara...
                    i och med att personen i fråga tycker det är riktigt att blåsa folk så kan han ju heller ej se informationen som negativ

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10777

Tråkigt med det som hänt dig Blackened, men jag håller verkligen med om att det här forumet, eller något annat, inte är lämpligt att hänga ut folk. Man får helt enkelt ta saken där det behandlas bäst och det är genom Polis.
                      Jag vet inte om det här är en tvist mellan er och vi bara "hört" din version, men vad jag förstått så är det en hel del inlägg som raderats där båda parter kunnat säga vad som skett..eller?

Jag handlar ofta på nätet, antingen här eller på t ex Blocket.se...och jag har aldrig stött på att blivit blåst...men jag förstår att jag kan ha haft tur. Till saken hör att jag är en ganska god människokännare så jag är noga med att "känna av" den person som jag gör affär med innan jag går med på något. Det är en del personer som jag nekat att "ge pengar" före en affär för att jag känt att det vore för mycket att riska...men det är inte lätt alla gånger.

Jag hoppas att det löser sig för dig Blackened och att en här historien får ett gott slut.

Kommentar

• blackened
                        Användare
                        • January 2005
                        • 1042

Ursprungligen postat av Underdog
                        Det enda du kan göra när det gäller en så liten summa är att lagsöka honom. Det går till så att du specificerar dina krav och verifierar med inbetalningskvitto. Skickar detta i rekommenderat brev. När det gått en månad och han inte betalt eller inte hört av sig, går du till kronofogden. Gör en ansökan om lagsökning och bifogar alla bevis inkl. postens kvitto på det rekommenderade brevet. Kronofogden har då rätt att dra pengarna från hans lön eller andra tillgångar. Det ärså man gör vid så små belopp. Att gå till polisen leder ingenstans för så små belopp-helt meningslöst.
                        Det här inlägget hade jag missat i förbifarten, klantigt! Tack för ett utförligt svar, jag ska göra precis det du beskriver!

Kommentar

• Underdog
                          Användare
                          • May 2007
                          • 32

Ursprungligen postat av blackened
                          Det här inlägget hade jag missat i förbifarten, klantigt! Tack för ett utförligt svar, jag ska göra precis det du beskriver!
                          Bra! Det är din enda lagliga möjlighet.
                          Saliga äro de saktmodiga,ty de skola besitta världen.

Kommentar

• wracker
                            Användare
                            • June 2006
                            • 295

Ursprungligen postat av Zaphi
                            Ciklid.se är inte ett ställe där man hänger ut folk på det viset, vad de än gör för fel. Det är inte ett ställe där man sprider negativ information om enskilda individer.
                            visst kanske fel att skriva ut fullständigt namn, vissa kan ju gå för långt.
                            men iallafall användarnamnet borde man gå ut med. ingen i ncs styrelse har gått ut å sagt att han nu är avstängd från sidan, vilket borde vara en självklarhet då han lurat en person på pengar.
                            att varna resten av sitens användare för en bedragare är väl fanemig inte negativt ?
                            tänk att det finns så kritiska personer, hade det varit någon av er som tycker det är fel att varna andra för bedragare och ni hade haft tunn ekonomi hade ni också velat gå ut å varna andra för bedragaren!
                            det kan ni ju inte förneka. eller skulle ni bara sitta på informationen själva å sen glömma det?

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

Ursprungligen postat av wracker
                              visst kanske fel att skriva ut fullständigt namn, vissa kan ju gå för långt.
                              men iallafall användarnamnet borde man gå ut med.
                              §1 Vid registrering skall Du ALLTID ange korrekt för- och efternamn, samt e-postadress i profilinformationen.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• wracker
                                Användare
                                • June 2006
                                • 295

Ursprungligen postat av Micke
                                §1 Vid registrering skall Du ALLTID ange korrekt för- och efternamn, samt e-postadress i profilinformationen.
                                hehe okej det visste jag inte.. men iallafall tycker jag användaren borde stängas av, oavsätt om han är aktiv eller ej på sidan.

Kommentar

Arbetssätt...