nån som har nån bra sida ang tutorial gällande nyheterna i cs3?
cs3, photoshop
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Satt som en smäck! Tackar för den länken! Fanns ju massa godis där för å utveckla sig i photoshop!
Om någon av er vet varför jag får så konstiga färger när jag öppnar bilder i raw cs3 berätta gärna. Har kollat runt lite men inte hittat någon lösning på problemet. Va så när jag öppnade vanliga jpeg i cs3 oxå men jag har kommit underfund med att, väljer jag att kasta inbäddad färgprofil får jag camera färgerna. Tycks konstigt för då vill man ju inte kasta den inbäddade men detta löste sig för mig i cs3 i alla fall. Raw insticket däremot har jag fortfarande strul med. Blir för mkt färg på dom bilderna!Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Jag älskar att man numera kan ladda jpg:s med RAW-laddaren - däremot blir det lite skumt när man sedan sparar jpg-bilden igen. Man verkar behöva ta in den i "Save for Web" för att behålla färgprofilen?Kommentar
-
"Save for Web" konverterar automatiskt til sRGB. Har du annan arbetsfärgrymd och vill spara på annat sätt får du konvertera innan du sparar.Kommentar
-
-
Nu hittade jag Edit/Color Settings. Väljer man en webbprofil där så konverteras automatiskt profilen när man *laddar in* bilden.
När man laddar jpegs via RAW-editorn så får dom tydligen alltid Adobe RGB (198 vilket blev helmysko när man sedan sparade en färgmanipulerad bild - färgerna "försvann".
Men nu funkar det som vanligt igen.Kommentar
-
Klickar man på länken för färgrymd längst ner i råkonverteraren får man upp ett fönster där man kan välja i vilken färgrymd bilden ska öppnas.Kommentar
-
Perfekt, då slipper man nag-rutan som frågar om man vill konvertera när man väl klickar "Open Image".Kommentar
Kommentar