Limmning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • March 2004
    • 207

Limmning

Hej, jag tänkte beställ en tup Perennator Svart silikon 310ml hos pwss.se för 100 spänn. Har använt det tidigare och tycker det funkat bra. Nu är det dock till ett saltkar men spelar väll ingen roll.

Längden är 110cm x 30 x 35 cm. Tror ni att en tub räcker eller ska jag ta två? Just nu har jag inget minne alls av hur mycket som gick åt sist jag körde, en tycker jag borde räcka?

mvh// tobbe
  • William
    Användare
    • December 2006
    • 93

en tub borde räcka, om du inte använder extremt mycket silikon ja

Kommentar

• tli0817
      Användare
      • March 2004
      • 207

Nu har jag glaset hemma..rackarns oxå att jag glömde prata ordentligt med glashandlarn..

Jag fick skyltfönsterglas som var billigast, helt ok..men vad tror ni om tjockleken? den ligger på 6mm och blev nu slipad på alla kanter så i hörnen har jag ju inte kvar 6mm utan mer 5, 4 mm på vissa ställen?

vad säger ni? Måtten är som jag tidigare skrivit. och borde bli 115L.

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Duger gott! Limma dit en 5cm glaslist upptill på fram och baksidan och gavlarna.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• tli0817
          Användare
          • March 2004
          • 207

Ursprungligen postat av Wilhelm
          Duger gott! Limma dit en 5cm glaslist upptill på fram och baksidan och gavlarna.
          Jag har redan beställt utskurna bitar som är hemma till det(om jag förstod dig rätt, alltså längst upp på insidan av karet, som stag mellan långsidorna, typ för att lägga täckglas på?) Jag har fyra st 3 cm stavar. jag tänkte ha en i vardera kant + två i mitten?

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

Så här menar jag. Detta akvarium är nästan 1,20 långt. Lite skitigt men det syns nog hur jag brukar göra. Man slipper den där störande listen i mitten.
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• tli0817
              Användare
              • March 2004
              • 207

okej, då förstår jag. Ja..vi får se, jag beställde från skellefteå och bor i umeå så jag kanske chansar på att de håller ändå.

Kommentar

Arbetssätt...