nu har jag kollat hela artregistret för SA men oerhört många finns det inte bilder på , så då skulle jag uppskatta om någon skulle vilja visa lite bilder på ciklider passande ett ev tomt 160l kar, färg är inget hög prioriterat och dom ska helst inte vara för små(typ 8-9cm minimum)
SA-bilder på firrar passande 160l
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Biodoma cupido är ett ganska trevligt förslag. Trevlig Sydamerikanare som kan hållas parvis, även om en grupp är att föredra (jag håller mina i par). Är fredlig mot andra fiskar. -
Laetacara thayeri. Kanske bör hållas parvis (och som enda fiskar) i ett så litet kar men fungerar definitivt. Jag ber om ursäkt för de kassa bilderna. Beror på oförmåga och utrustning.....
/JockeKommentar
-
-
cupido har jag tänkt lite på.. thayeri så ju riktigt snygga ut160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Varför inte Geophagus iporangensis. En mycket fin liten jordätare som enligt fishbase inte blir större än 10 cm. Jag har själv ett par i ett välplanterat 150-literskar och de gräver väldigt lie och låter växterna vara ifred. Jag har de tillsammans med fyra pennfiskar men skall också skaffa mig en grupp stänkteror.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Skickar en liten bild på Geophagus iporangensis. Snygg firre eller hur? Jag gav inte mer än 230 pix för mitt par. Som jag köpte här i Växjö. Men din lokala handlare kan säkert ta hem den. För jag har sett att den finns med hos vissa grossistlistor.Senast redigerad av Tony; 06 May 2007, 23:52.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av BanderadBiodoma cupido är ett ganska trevligt förslag. Trevlig Sydamerikanare som kan hållas parvis, även om en grupp är att föredra (jag håller mina i par). Är fredlig mot andra fiskar.Kommentar
-
Kommentar
-
iporagensis var ju skitsnygg , den e jag nog mest sugen på nu160l malawi
-
Ursprungligen postat av edlundNej Biotodoma cupido heter domKommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiVad säger Wavrinin om det då?Kommentar
-
Ursprungligen postat av drenneriporagensis var ju skitsnygg , den e jag nog mest sugen på nuTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
jag ska se om jag kan bli av med malawisarna snart bara så får jag väl handla fisk för dom pengarna...160l malawi
-
Kommentar