Buksotat klart.. Och nu då?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palm
    Användare
    • August 2006
    • 114

Buksotat klart.. Och nu då?

Hej

Då va det första gången för mig. Skaran av 21 Ikola har krympt till 19
    Medicinering skedde med Baktopur-direct (dock lite sent, därav dödsfallen).
    Nu har jag ordnat så jag har Aquamor hemma till nästa gång vilken oxo inehåller nifurpirinol likt baktopur-direct.

Nu skall det 50% vattenbytet göras efter kuren och vad jag har förstått så är alla goa bakterier döda i mina filter mm. Skall jag passa på att rengöra dessa nu iom att dom ändå inte fyller någon nedbrytrande funktion?

MVH Palm
    Senast redigerad av palm; 26 April 2007, 18:01.
    325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
    +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
  • Prayerman
    Användare
    • June 2004
    • 1314

Ursprungligen postat av palm
    Hej

Då va det första gången för mig. Skaran av 21 Ikola har krympt till 19
    Medicinering skedde med Baktopur-direct (dock lite sent, därav dödsfallen).
    Nu har jag ordnat så jag har Aquamor hemma till nästa gång vilken oxo inehåller nifurpirinol likt baktopur-direct.

Nu skall det 50% vattenbytet göras efter kuren och vad jag har förstått så är alla goa bakterier döda i mina filter mm. Skall jag passa på att rengöra dessa nu iom att dom ändå inte fyller någon nedbrytrande funktion?

MVH Palm
    Ja gör rent filtren, om du inte redan gjort det.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• robjo
      Användare
      • May 2005
      • 330

Börja med att byta ca 50% utav vattnet, sen kan du rengöra filtren på en gång. Du kan även köra med aktivit kol ett par dagar innan du gör detta för att få "bort" resterna utav medicinerna.
      Om du sen vill ha tillbaka dom "goa" bakterierna så ta ett inkört filter (om du har ett) och krama ut "skiten" ur detta i akvariet så har du fort fått tillbaka dom goda bakterierna.

/Robban
      http://picasaweb.google.se/sipedon/

Kommentar

Arbetssätt...