om någon av er skulle få upp ögonen för elektronisk musik som hardcore, psytrance, goa m.m. så kan jag slänga upp en ftp ;D
Hardrock pa experimentmusikfestival
Kollaps
X
-
-
I var vard sa ar hardcore = Black Flag mm. Av banden som spelade sa ar Cyclobe, Matmos och Nurse With Wound "elektronisk musik".
Nu vet jag vem som grovlade under sacken pa Sunn O))) konserten samt aven grovlade lite under Current 93 (under Maldalor is Dead): Attila Csihar fran Mayhem.Senast redigerad av Ola Svensson; 25 April 2007, 10:18.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonNu vet jag vem som grovlade under sacken pa Sunn O))) konserten samt aven grovlade lite under Current 93 (under Maldalor is Dead): Attila Csihar fran Mayhem.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av wrackerom någon av er skulle få upp ögonen för elektronisk musik som hardcore, psytrance, goa m.m. så kan jag slänga upp en ftp ;DSenast redigerad av daniel_i_malmö; 25 April 2007, 13:11.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Skoj när för mig favorit-band som Sleep, OM etc uppmärksammas.... I typ samma skola kan jag varmt rekomendera argentinska Natas (numer Los Natas), tyska Colour Haze och så Electric Wizard förstås. Å Neurosis !! Fan, finns ju en hel dröse när man tänker efter...
Sun O))) har jag inte riktigt greppat än,även om jag gärna skulle vilja se dem live.Swans "jobbar" jag på...
Ang Grind så tycker jag det snabbt blev ointressant när det skulle bli så j-a tekniskt och välpolerat. Nu har jag iofs sålt nästan alla vinyl men jag föredrar ändå tidiga Filthy Christians, G-Anx, Napalm Death osv. Tror det va Tony här som nämnde Coldworker för ett tag sen å de funkade ju dock
Vad tycks om Käng typ Skitsystem, Krigshot och dyl då? P:"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av wrackerså kan jag slänga upp en ftp ;DSenast redigerad av Ola Svensson; 25 April 2007, 13:28.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av wrackerom någon av er skulle få upp ögonen för elektronisk musik som hardcore, psytrance, goa m.m. så kan jag slänga upp en ftp ;D"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricÅ Neurosis !!
Fast jag tycker ju Neurosis & Jarboe ar deras basta (forstas).Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Aah, visste inte om det! Kanske vi ses ? Ty detta vill man ju se!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Skitsystem är bra grejer, räknar Stigmata som en av mina favoritsläpp från förra året.
Grå värld/svarta tankar smiskar den också.
Neurosis var längesedan jag lyssnade på. Nån som har koll på om nya plattan är nåt att ha?Kommentar
-
"The Eye of Every Storm" tycker ju jag har viss Paradise Lost varning.
Red Sparrows spelar ocksa pa Debaser (ej samtidigt som Neurosis) men jag har inte hort dem.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Paradise lost varning är väl inte att förakta?
Man kanske skulle sikta in sig på att kolla dom då.
Dyker upp så mycke bra spelningar bara. Trivium/Annihilator är ett givet val nu i maj. Jeff Waters smiskar!
Sen kommer ju King diamond i vinter, för er som inte visste det. Den killen kan konsten att underhållaKommentar
-
Har en platta m Red Sparrows-At the Soundless Dawn. Helt ok mix av Pelican & Neurosis,typ. Instrumentalt. Klart värda att kolla upp!
Mm, Stigmata va lagom hård!
Kan passa på å pusha för ett Nyk-band i samma skola; Victims."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av SacriumParadise lost varning är väl inte att förakta?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Såpass, det kanske inte är fullt så roligt då.
Hade vi snackat tidiga Paradise lost hade jag slängt mig över detKommentar
Kommentar