Den perfekta L-malen sökes
Kollaps
X
-
-
-
Jag kan väl fortsätta lite då Lutt, vad tycker du är ett rimligt pris på L205rna i butik? Jag köpte mina nere på akvariemässan i Duisburg. Där kostade 3 fullvuxna fiskar 50 euro. Affären i Karlskrona som har inne för tillfället säljer för 300:-/styck.
Hur snabb cirkulation rekommenderas om man ska odla L205? Jag har ett 105 liters kar som är 80 cm långt. Vad rekommenderar du för något utblås där? Vad jag har förstått ska det vara ganska bra fart på vattnet för nästan alla L-malar.
/JockeKommentar
-
Jag kan väl fortsätta lite då Lutt, vad tycker du är ett rimligt pris på L205rna i butik? Jag köpte mina nere på akvariemässan i Duisburg. Där kostade 3 fullvuxna fiskar 50 euro. Affären i Karlskrona som har inne för tillfället säljer för 300:-/styck.
Hur snabb cirkulation rekommenderas om man ska odla L205? Jag har ett 105 liters kar som är 80 cm långt. Vad rekommenderar du för något utblås där? Vad jag har förstått ska det vara ganska bra fart på vattnet för nästan alla L-malar.
/Jocke
Bra syresättning är bättre än kraftig cirkulation, iofs beror det ju på vilken mal man har. Jag använde också ett 105L till mitt par och där i hade jag en cirkulationspump som pumpade runt 900L/H, så mellan 650-1000L/H skulle jag nog rekommendera till ett 105L.Kommentar
-
Efter att ha lusläst boken " Back to nature guide om L-malar" har jag hittat
2 nya "perfekta L-malar", nämligen Ancistrus spec " Honeycomb" och
Ancistrus spec L184, Vilka fiskar, snygga,lättodlade osv, Ja dessa måste jag bara ha.Kommentar
-
Synd att du bor i fel ände av landet, jag har nämligen ett bra gäng F1r av "honeycomb" som bör vara säljklara till jul ungefär."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Sådär kan du ju inte skriva. Nu blir han helt darrig i en månad och pratar om alla olika alternativ som finns för att få dom fiskarna hit upp...Kommentar
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
Kommentar