Den perfekta L-malen sökes
Kollaps
X
-
-
Jag får väl inte heller vara sämre.Här kommer en bild på några av mina zebror.Dom tillbringar den mesta tiden runt och i grottor.1 lek än så länge o hoppas mer skall kommaKommentar
-
-
tack för att du gav mig det rätta namnet!. e "orange seam pleco" falsk, eller bara ett av namnen den fått?
din mal på bilden ser ju helcool ut! jag får kolla om jag kan få tag i en sån!Kommentar
-
Jag har aldrig hört det namnet på L047 innan men däremot har jag hört magnum pleco.Kommentar
-
ok!. dock kan ju kanske orange seam vara ett engelsk/amerikanskt namn på den, namnet e ju trotts allt logiskt passande.
vad heter den L malen du nyss visade på bilden? den såg riktigt fin utKommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Nej de är rätt vanliga i handeln och de är hyfsat fredliga iaf om man har enbart en hane i ett litet kar (under 100L). De är omnivorer och de ratar alger eller det är inte riktigt sant mina Peckoltia yngel av en annan art håller akvariet fritt från alger men när de blir större kan man glömma att de skall ta alger.
Det är en liten art ca 12cm blir den som fullvuxen.Kommentar
-
Någon som har odlat L205 (Peckoltia spec.)? Jag har 3 vildfångade exemplar som jag tänkte kanske skulle få gå i ett eget kar när jag flyttar ner karen i källarlokalen. Jag ska bara försöka identifiera könsfördelningen när jag plockar upp dem för transport en trappa ner. Jag misstänker lite att det är 3 honor, men jag är långt ifrån säker.
/JockeKommentar
-
Någon som har odlat L205 (Peckoltia spec.)? Jag har 3 vildfångade exemplar som jag tänkte kanske skulle få gå i ett eget kar när jag flyttar ner karen i källarlokalen. Jag ska bara försöka identifiera könsfördelningen när jag plockar upp dem för transport en trappa ner. Jag misstänker lite att det är 3 honor, men jag är långt ifrån säker.
/JockeSenast redigerad av Lutt; 28 December 2010, 01:13.Kommentar
-
-
/JockeKommentar
Kommentar