Den perfekta L-malen sökes

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem

• November 2005
    • 1296

Ursprungligen postat av Lutt
    En bild till HåkanM
    Tack för bilden, en riktigt läcker fisk, så småningom så simmar det nog
    sådana hemma hos mig.

Kommentar

• Fisken94
      Användare
      • April 2007
      • 44

Dog tråden eller vad?

Kommentar

• Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

Ursprungligen postat av Fisken94
        Dog tråden eller vad?
        Jag kan väl fortsätta lite då Lutt, vad tycker du är ett rimligt pris på L205rna i butik? Jag köpte mina nere på akvariemässan i Duisburg. Där kostade 3 fullvuxna fiskar 50 euro. Affären i Karlskrona som har inne för tillfället säljer för 300:-/styck.

Hur snabb cirkulation rekommenderas om man ska odla L205? Jag har ett 105 liters kar som är 80 cm långt. Vad rekommenderar du för något utblås där? Vad jag har förstått ska det vara ganska bra fart på vattnet för nästan alla L-malar.

/Jocke

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Ursprungligen postat av Banderad
          Jag kan väl fortsätta lite då Lutt, vad tycker du är ett rimligt pris på L205rna i butik? Jag köpte mina nere på akvariemässan i Duisburg. Där kostade 3 fullvuxna fiskar 50 euro. Affären i Karlskrona som har inne för tillfället säljer för 300:-/styck.

Hur snabb cirkulation rekommenderas om man ska odla L205? Jag har ett 105 liters kar som är 80 cm långt. Vad rekommenderar du för något utblås där? Vad jag har förstått ska det vara ganska bra fart på vattnet för nästan alla L-malar.

/Jocke
          Jag tror jag köpte mina för 200-220kr/st. Priserna varierar ju en del från butik till butik, jag skulle nog tippa på att de ligger mellan 150-300kr/st.

Bra syresättning är bättre än kraftig cirkulation, iofs beror det ju på vilken mal man har. Jag använde också ett 105L till mitt par och där i hade jag en cirkulationspump som pumpade runt 900L/H, så mellan 650-1000L/H skulle jag nog rekommendera till ett 105L.

Kommentar

• HåkanM
            NCS Medlem

• November 2005
            • 1296

Efter att ha lusläst boken " Back to nature guide om L-malar" har jag hittat
            2 nya "perfekta L-malar", nämligen Ancistrus spec " Honeycomb" och
            Ancistrus spec L184, Vilka fiskar, snygga,lättodlade osv, Ja dessa måste jag bara ha.

Kommentar

• olaJ
              Användare
              • August 2003
              • 584

Ursprungligen postat av HåkanM
              Efter att ha lusläst boken " Back to nature guide om L-malar" har jag hittat
              2 nya "perfekta L-malar", nämligen Ancistrus spec " Honeycomb" och
              Ancistrus spec L184, Vilka fiskar, snygga,lättodlade osv, Ja dessa måste jag bara ha.
              Synd att du bor i fel ände av landet, jag har nämligen ett bra gäng F1r av "honeycomb" som bör vara säljklara till jul ungefär.
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• HenrikV
                Användare
                • February 2007
                • 697

Ursprungligen postat av olaJ
                Synd att du bor i fel ände av landet, jag har nämligen ett bra gäng F1r av "honeycomb" som bör vara säljklara till jul ungefär.
                Sådär kan du ju inte skriva. Nu blir han helt darrig i en månad och pratar om alla olika alternativ som finns för att få dom fiskarna hit upp...

Kommentar

• olaJ
                  Användare
                  • August 2003
                  • 584

Ursprungligen postat av HenrikV
                  Sådär kan du ju inte skriva. Nu blir han helt darrig i en månad och pratar om alla olika alternativ som finns för att få dom fiskarna hit upp...
                  Hehehe............så kan det vara....vet själv hur det är när man verkligen vill ha något
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

Arbetssätt...