Hur många Orange head tapajos kan jag ha i mitt 500 liters kar?
500 liters sydamerika.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej!
Det beror på vad du har för fisk i övrigt. Är det bara dem så en 10-12 st kanske.
Mvh
olof -
Ursprungligen postat av olofHej!
Det beror på vad du har för fisk i övrigt. Är det bara dem så en 10-12 st kanske.
Mvh
olofKommentar
-
Hej!
Lite malar och tetror och en 8-10 Geophagus? Det går säkert att ha fler men frågan är om det blir roligare för det.
Mvh
olofKommentar
-
Ursprungligen postat av weyneHur många Orange head tapajos kan jag ha i mitt 500 liters kar?
Tycker att 10-12 jordätare med rötter och annat bottenmaterial i 500l känns trångbott.
MVH
KristoferMVH
KristoferKommentar
-
Hej!
Proximus blir betydligt större än Tapajosen. Enligt artbeskrivningen upp til 30 cm för Proximus och 20 för Tapajos.
Mvh
olofKommentar
-
Proximus blir betydligt större än Tapajosen. Enligt artbeskrivningen upp til 30 cm för Proximus och 20 för Tapajos.
Mvh
olof
22,5cm på Proximus enligt Fishbase och även aqualog menar på att proximus blir runt 20-25cm, så så stor skillnad är det igentligen inteMVH
KristoferKommentar
-
Hej!
22,5 SL är måttet utan skjärtfenan. Det ger ca 30 cm TL enligt det standard värde vi multiplicerat med då vi lagt upp arten här på NCS.
Mvh
olofKommentar
-
22,5 SL är måttet utan skjärtfenan. Det ger ca 30 cm TL enligt det standard värde vi multiplicerat med då vi lagt upp arten här på NCS.
Mvh
olof
Då är jag med!
då är de helt klart en viss skillnad på demMVH
KristoferKommentar
-
Jag har 2 lekpar på 720 liter + 7 Scalare + C. Sterbei - Adolfi - Rabouti + L-Malar+13 Dolkstickstetror+8 Kjesarteror
6 st yngel Orange Head...
Det går kanon...Lek titt som tätt.
Köp en grupp på 6-10 st låt dem para ut sig behåll sedan ett eller två par med någon extra hona (det kan behövas).Kommentar
-
Kommentar