Min son köpte nyligen dessa bettor som betta fusca, vi kom snabbt fram till att det var någon annan art. Den tillhör definitivt waseri gruppen våran gissning är att det rör sig om betta chloropharynx, men vi är långt ifrån säkra. Bilderna är kanske inte så bra, men man ser åtminstone strupmarkeringarna. Tack på förväg!
Betta ???
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kolla bara lite i betta aqualogen o om man ser till de bilderna tycker jag likheten till fusca är större än till Chloropharynx Men haha så mycket så mycket labyrintfiskar det finns. -
det här är en den enda riktigt bra bild jag hittade på betta fusca. http://www.flickr.com/photos/rhfishtank/37067012/
Ursprungligen postat av kaj.pKolla bara lite i betta aqualogen o om man ser till de bilderna tycker jag likheten till fusca är större än till Chloropharynx Men haha så mycket så mycket labyrintfiskar det finns.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jag tycker din Betta verkar ha för smal/spetsig mun för att vara en chloropharynx. Tror mer på fusca, men kolla själv här:
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hej
Här är ett par länkar som förhoppningsvis kan vara till hjälp:
Du verkar ha hittat rätt bland artkomplexen, men vilken det är känns svårare. Det är inte lätt med kampfiskar, man kan gå bet på dem
Mvh NiklasMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
Kommentar