Vilka malawisar kan man ha i ett ca.100 liters
100 litrare? vilka fiskar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Tja, 100L är på tok för litet. Jag odlar förvisso rödzebra i 145L akvarium men det är på gränsen. Möjligtvis kan det funka med någon aulonocara ev golden oxå. Annars kan du slänga ett öga och tanganyikasjön där lamprologus multifasciatus finns. De funkar kanon i ett 100L dock är de inga färgbomber. Finns även lite andra snäcklekare som oxå funkar. -
kanske kan du ha M.Dialeptos eller dvärgauratus som den kallas, såg igår vf som var otroligt små, 4-5 cm och just den typen ja såg skulle inte bli större (kan det vara den minsta malawin?), har haft dom för länge sen och de var faktiskt milda,men 100 liter kanske är något för litetSenast redigerad av specmats; 20 April 2007, 17:32.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Håller med Bright Blue, snegla åt Tanganyika..... Det de fiskarna saknar i färg väger de med måtta upp i form av ett underhållande beteende!!! Lamprologus Ocellatus är min personliga favortit bland snäckskalslekarna!Kommentar
-
Ursprungligen postat av specmatskanske kan du ha M.Dialeptos eller dvärgauratus som den kallas, såg igår vf som var otroligt små, 4-5 cm och just den typen ja såg skulle inte bli större (kan det vara den minsta malawin?), har haft dom för länge sen och de var faktiskt milda,men 100 liter kanske är något för litetSenast redigerad av sendelbach; 20 April 2007, 18:40.Kommentar
-
Skulle absolut hålla lite snäcklekare i en 100L burk med massa snäckor och en bunt cryptocoryne växter ,om det nu stavas så. Kan inte rekommendera malawi i ett så litet kar tyverr.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Ursprungligen postat av TingelingSkulle absolut hålla lite snäcklekare i en 100L burk med massa snäckor och en bunt cryptocoryne växter ,om det nu stavas så. Kan inte rekommendera malawi i ett så litet kar tyverr.Kommentar
-
Ursprungligen postat av sendelbachMen vad kan man ge lamprogulusfiskar för matMVHKommentar
-
Ursprungligen postat av sendelbachHur ser M.dialeptos och dvärgauratus ut då?Kommentar
-
Ursprungligen postat av sendelbachMen vad kan man ge lamprogulusfiskar för mat
Tropheus Duboisi halembe, so
-
Ursprungligen postat av TingelingSkulle absolut hålla lite snäcklekare i en 100L burk med massa snäckor och en bunt cryptocoryne växter ,om det nu stavas så. Kan inte rekommendera malawi i ett så litet kar tyverr.
Men kan man ha små mbunas med snäcklekare om dom är tillräckligt storaKommentar
-
Ursprungligen postat av sendelbachMen kan man ha små mbunas med snäcklekare om dom är tillräckligt stora
/ErikKommentar
-
Ursprungligen postat av Erik ÖsterlundKör på snäcklekare! Det kommer bli ett mycket roligare akvarium. Har du malawi i ett 100-liters så blir det problem. Det är ju meningen att du ska kunna njuta av ditt akvarium inte håva upp söndermobbade/döda fiskar...
/Erik
(skulle ha skrivit det här innan)Kommentar
-
den art jag nämnde kan gå med snäckisar, vad är måtten på ditt kar?Tropheus Duboisi halembe, so
-
Mbunas är från Malawisjön medans ocellatusen kommer från Tangayika. Jag skulle personligen satsa på fiskar från samma sjö! Kör på nån ocellatus och några prinsessor som är supersnygga och en fisk som är lätt att hålla. Funkar bra med ocellatusen oxå.Kommentar
Kommentar