Demontera alurams ställning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palm
    Användare
    • August 2006
    • 114

Demontera alurams ställning

Hej

Kan man slå isär en aluramställning med en gummiklubba eller går dom bara sönder då?
    Hade tänkt bygga om en ställning till en våningsställning.

Trevlig fredag//Palm
    325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
    +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
  • Gäst

Att dela brukar gå skapligt men om du ska dissikera hela så blir det bökigt. Kommer du på något bra sätt att ta isär utan att demolera så hoppas jag att du ritar och berättar,Jag har inte lyckats någe vidare annat än mindre ändringar

Kommentar

• jonre723
      Användare
      • October 2004
      • 439

Hur lätt detta går skiljer sig väldigt mycket beronde på knutarna. Imazos ställningar är jättelätta att dela på (vilket å andra sidan ger en ranglig bänk) med Åleds ställningar är det ett helvete redan att montera dem..
      Och så är det.
      /J

Kommentar

• kanotisten
        Användare
        • September 2006
        • 74

Ursprungligen postat av jonre723
        Hur lätt detta går skiljer sig väldigt mycket beronde på knutarna. Imazos ställningar är jättelätta att dela på (vilket å andra sidan ger en ranglig bänk) med Åleds ställningar är det ett helvete redan att montera dem..
        lite sidospår: jag har själv ett alu-kar nu som läcker. hur vet jag om det är ett Åleds eller Imazo? Finns det kännetecken?

Kommentar

• Gäst

Ett åledskar har en dekal på ramen i nedre högra hörnet och har en kraftig och tight ram.
          imazo brukar ha en relativt bred slät ram.zooline är aning smalare med veck på brukar ha en dekal påglaset,
          kanhända hjälper något.

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Hej
            ett tips att demontera stativ är att använda en bildomkraft och en träregel som kapas i rätt längd (för övrigt det enda som överlevde på Mazda 323 jävla bra domkraft)
            -------------------------------------------------------------------------------
            kanotisten
            lite sidospår: jag har själv ett alu-kar nu som läcker. hur vet jag om det är ett Åleds eller Imazo? Finns det kännetecken?
            2007-04-20 17:05
            -----------------------------------------------------------------------
            Tja ett bra kännetecken är att Åledsakvarier alldrig läcker.
            ha det bra
            Christer
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• palm
              Användare
              • August 2006
              • 114

Klar

Hej

Nä är jag klar med ombyggnaden.
              Demonteringen skedde mestadels med gummihammare och lite med en bakåtvänd tving, inga problem att knacka isär den.
              Bifogar bild på för/efter och verktyg.

MVH Patrik
              325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
              +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

Kommentar

Arbetssätt...